خبرگزاری کار ایران

ماهینی: برای قهرمانی در آسیا می‌جنگیم/ تلاش می‌کنم همان ماهینی سابق باشم

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در فوتبال بالا و پایین های زیادی دیدم و حرف و حدیث ها در کار من اختلالی ایجاد نمی‌کند. قراردادم را راحت با پرسپولیس تمدید کردم و امیدوارم این سه سال زمان کافی برای قهرمانی در آسیا باشد.

به گزارش ایلنا، حسین ماهینی در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: خدا را شکر امسال کار را خیلی خوب شروع کردیم. مدیریت باشگاه برنامه ریزی برای این فصل را پیش از پایان لیگ سال قبل آغاز کرد که روشن شدن وضعیت کادر فنی از جمله آنها بود. بعد هم بازیکنان مورد نظر تا حد زیادی جذب شدند تا ترکیب خوبی از تجربه ، جوانی و توانایی های مختلف در اختیار باشد. تمرین ها و دوران آماده سازی هم به موقع انجام شد که متاسفانه به دلیل شرایطی که داشتم من نتوانستم در اردوی اوکراین که مهمترین بخش فصل آماده سازی بود شرکت کنم اما بچه ها با وجود سختی زیادی که تحمل کردند خیلی راضی بودند و حتی با تجربه ها به عنوان یکی از بهتری دوران های تمرینی خود از آن یاد می‌کردند.

وی ادامه داد: البته در این مدت من هم تلاش کردم به طور موازی تمرینات لازم را در تهران انجام بدهم اما به هر حال تمرین با تیم و زیر نظر کادر فنی یک چیز دیگر است. از سوی دیگر همه از من به عنوان حسین ماهینی توقع بالایی داشتند و دارند. انتظار به جایی بود که میخواهند همان ماهینی باشم که در اوج مجبور شدم از پرسپولیس بروم. خدا را شکر با توجه به تجربه ای که داشتم پس از بازگشت تیم از اردو و با وجودی که زمان زیادی تا شروع بازی ها نداشتیم توانستم هماهنگ بشوم.

مدافع پرسپولیس درباره بازی درخشان خود در دیدار با صبا که خاطر همه را از جناح راست راحت ساخت، خاطر نشان کرد: البته دوستان لطف دارند ولی امیدوارم این بازی به طور کل با توجه به فوتبال زیبایی که بچه ها ارائه کردند تا حدی از استرس هوادارانمان کم کرده باشد. البته ما تازه در شروع راه هستیم ولی فکر میکنم از نظر سطح فوتبال یکی از بهترین ارائه های پرسپولیس در این سال ها بود. البته هواداران ثمره حمایت های خودشان از تیم به ویژه در هفته های سخت ابتدایی فصل گذشته را میبینند و نتیجه حمایت و تشویق امروز و فردای آنها نیز به امید خدا در آینده نزدیک دیده خواهد شد. در مورد خودم هم باید بگویم در هفته های اول و دوم خیلی خوب نبودم. البته کلا تمام تیم سنگین بود که طبیعی است ولی برابر گسترش و بعد هم صبا بیشتر توانستم عملکردی که می خواستم را داشته باشم اما به همین ختم نخواهد شد.

مدافع ملی پوش پرسپولیس درباره شرایط خود در تیم ملی اضافه کرد: برای این اردو فدراسیون فوتبال از من گذرنامه خواست ولی با توجه به اینکه تازه خدمت سربازی را تمام کردم و کارت پایان خدمتم نیامده بود گذر نامه نداشتم. به طور حتم بیشتر از قبل تلاش خواهم کرد تا یکی از نفرات مورد نظر آقای کی‌روش باشم و بتوانم هرچه زودتر یک بار دیگر پیراهن تیم ملی را به تن کنم.

ماهینی درباره اینکه انتظار می‌رفت با شروع لیگ با توجه به تغییر نفرات در هر پنج پست دفاع و دروازه، پرسپولیس در شروع کار آسیب پذیر باشد و این مساله ارزش کار بازیکنان و کادر فنی را بیشتر کرده است، تصریح کرد: این درست است که با توجه به تغییر پست انصاری هر پنج نفر ما عوض شدیم ولی نکته مهم در تجربه بالای خط دفاع و تدابیر فنی بود که با مشارکت همه انجام شد. ما درون دروازه بیرانوند را داریم که یک گلر ملی پوش و با تجربه است. سید جلال را در دفاع داریم که بیش از صد بازی ملی دارد و نیازی نیست درباره اش توضیح بدهیم. من بیش از ده سال است در لیگ برتر بازی می‌کنم که سه سال آن را در پرسپولیس بودم انصاری و ربیع خواه هم تجربه های زیادی دارند. این باعث شد در زمان کمی هماهنگ شویم. علاوه بر این ‌هافبک ها و مهاجمان مشارکت خوبی در سیستم دفاعی ما دارند که از همان خط حمله شروع می‌شود. ما در این چند بازی موقعیت گل خطرناک چندانی به حریفان ندادیم. اگر از شلوغی هایی که به وجود می‌آید بگذریم، فقط مورد گل فولاد را داشتیم که روی یک ضد حمله بود که در آن صحنه هم روی ربیع خواه خطا کردند و اگر داور همان‌طور که کارشناسان گفتند این خطا را اعلام می‌کرد ما الان حد نصاب 4 بازی بدون گل خورده را داشتیم، آن هم در حالیکه تهاجمی بازی می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا بعضی بی اعتمادی ها نسبت به جناح راست پرسپولیس وتاکید روی نام های دیگر تا همین هفته گذشته و تاثیر آن روی بعضی هواداران، او را آزرده کرده است یا نه؟ اظهار داشت:حرف و حدیث ها را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی می‌شنیدم و می‌خواندم. به هر حال هر کس نظری دارد ولی من هم بالا و پایین فوتبال را زیاد دیدم. با این فضا آشنا هستم. در این 4 بازی هم خللی در کار من ایجاد نشد. به قدری با مسایل بزرگتر از این روبرو بودم که این موارد را آسان هضم می‌کنم. سعی و تلاش خودم را می‌کنم تا جواب اعتماد برانکو را بدهم. برای من نظر باشگاه و سرمربی مهم است. هواداران هم همیشه به من لطف دارند.

از وی می پرسیم آیا چنین مواردی می‌تواند برای سایر بازیکنان ایجاد مشکل کند که پاسخ می‌دهد: وقتی نام یک بازیکن دیگر مطرح می‌شود می‌تواند روی احساس، تمرکز و انگیزه یک بازیکن تاثیر بگذارد. نمیتوان این امکان را نادیده گرفت به ویژه وقتی که این مساله به هواداران سرایت کند. البته در پرسپولیس و استقلال چنین مواردی همیشه به وجود می‌آید. گاهی هم هدف همین تاثیر گذاشتن است. بعضی اوقات هم وقتی میخواهند کاری بکنند اول موجش را راه می‌اندازند تا بازخوردهایش را ارزیابی کنند. از این مسایل زیاد دیده ایم.

ماهینی درباره اینکه از پرسپولیس این فصل فراتر از قهرمانی در لیگ، موفقت در آسیا انتظار می رود، تصریح کرد: حتما اینطور است ولی ما هم گاهی خیلی راحت از هزینه هایی که باشگاه های آسیایی انجام می‌دهند صحبت می‌کنیم. پرسپولیس و استقلال برای بستن تیم بین 20 تا 25 میلیارد تومان هزینه می‌کنند ولی یک دفعه می‌بینی یک تیم عربی فقط برای جذب یک بازیکن 20 میلیارد خرج کرد. یا به رقابت با باشگاه هایی میرویم که در امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، خودشان و فوتبال شان خیلی جلوتر از ما هستند. با تمام این اوصاف تیم امسال ما پتانسیل بالایی دارد. در بحث مدیریت و مربی هم شرایط خوبی داریم. سلاح بزرگ ما هم هواداران هستند. همه این ها دست به دست هم می‌دهد امیدوار و با انگیزه جلو برویم. شاید از جهاتی شرایط بازی در آسیا راحت تر از لیگ خودمان هم باشد. در آسیا بعضی مشکلات را نداریم و برای خود من اینطور است که برای بازی در آسیا استرس کمتری دارم.

مدافع سرخپوشان درباره اینکه از او انتظار می‌رود به طارمی هم با توجه به همشهری و دوست بودن کمک کند تا شرایط بهتر و مداومی داشنته باشد، گفت:  مهدی سال اولی که آمد کم تجربه بود. من همان زمان خیلی تلاش کردم که به اوکمک کنم تا در شرایط جدید جا بیفتد و او هم که خیلی مستعد ترقی بود. همه چیز از سیر تا پیاز فوتبال و مسایل پیش رویش را به او می‌گفتم. بعدا خودم به مشکل خوردم و رفتم. در این مدت او خیلی با تجربه شده است. فقط باید بگویم او پسر خیلی صاف و ساده ای است بعضی از این مساله سواستفاده می‌کنند. امسال من، مهدی و احمد اکثرا در اردوها هم اتاق هستیم. با هم درباره مسایلی که داریم صحبت می‌کنیم. مهدی هم در این چند بازی تا حدی از آمادگی دور بود ولی من اطمینان دارم او بیشتر از سال قبل گل خواهد زد.

ماهینی درباره عقد قرارداد جدیدش با پرسپولیس که در فضای کنونی فوتبال عجیب به نظر می‌رسد افزود: من سال اولی هم که آمدم خیلی بی سر و صدا قرارداد بستم. از جام جهانی هم که آمدیم  خیلی راحت تمدید کردم. ولی طوری شد که برای دو سال نبودم. خیلی تلاش کردم تا هنگام بازگشت همان ماهینی هنگام رفتن باشم. این سری هم به من گفتند می‌خواهند دو ساله تمدید کنند اقای ابراهیمی هم به من منتقل کرد خیلی آسان قرارداد بستم یک سال هم از قبل قرار داشتم که جمعا شد سه سال. امیدوارم زمان کافی برای قهرمانی با پرسپولیس در آسیا باشد.

کد خبر : ۴۰۱۱۴۳