خبرگزاری کار ایران

بررسی دیدارهای تیم ملی ایران با ایتالیایی‌ها؛ از رم تا اسپال

تیم ملی فوتبال کشورمان برای اردوی آماده‌سازی مقدماتی جام‌جهانی 2018 دو بازی دوستانه با تیم‌های ایتالیایی انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان که برای اردوی آماده‌سازی مقدماتی جام‌جهانی 2018 راهی کشور ایتالیا شده است دو بازی دوستانه در این کشور انجام می‌دهد.

تیم ملی ایران قرار است 2 بازی دوستانه را در این اردو برگزار کند که نخستین دیدار این تیم از ساعت 18 به وقت محلی روز جمعه 29 مرداد برگزار می‌شود. ایران در این دیدار به مصاف تیم تازه صعود کرده به سری بی کالچو یعنی اسپال می‌رود.

دیدار بعدی ملی‌پوشان فوتبال ایران در تاریخ سه‌شنبه دوم شهریور است که شاگردان کی‌روش به مصاف منتخب امید‌های سری ‌‌بی ایتالیا می‌روند.

آخرین باری که تیم ملی کشورمان در رده سنی بزرگسالان به مصاف تیم‌های ایتالیایی رفت برمی‌گردد به زمانی که برانکو سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بود. این دیدار با نتیجه پنج بر سه به نفع رم تمام شد. در این بازی ایران توسط علی دایی، فرزاد مجیدی و نکونام سه گل به رم زد و فرانچسکو توتی هم برای ایتالیایی‌ها هت‌تریک کرد. دو گل دیگر تیم ایتالیایی را کاسانو و مکسز به ثمر رساندند. این دیدار در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد.

قبل از این دیدار نیز سال 1377 زمانی که ایویچ سکاندار تیم ملی بود با رم بازی کردیم که این دیدار نیز با نتیجه هفت بر یک به نفع ایتالیایی‌ها به پایان رسید. این باخت منجر به اخراج ایویچ از تیم ملی کشورمان شد. گل ایران را در این بازی علی دایی به ثمر رساند.

در همان اردو و قبل از مسابقه ایران و رم به مصاف اینترمیلان رفتیم که این مسابقه را با نتیجه 4 بر یک پیروز شدیم. آلوارو رکوبا ، نابغه اورگوئه‌ای تیم اینتر توانست با یک ضربه چیپ فوق العاده به نکیسا دروازه ایران را باز کند اما در نیمه دوم علی دایی دوبار دروازه اینتری ها را باز کرد. کریم باقری و مهدوی کیا نیز هرکدام یک گل به آن‌ها زدند و به شکل جالبی ایران را از اینتر پیش انداختند. در اواخر بازی داریو سیمیچ و دیگو سیمئونه هم به بازی  آمدند اما بازی با همین نتیجه 4-1 به سود ایران به پایان رسید.

البته از لحاظ کیفی این دو دیدار دوستانه که در برنامه شاگردان کی‌روش است قابل قیاس با رم و اینتر نیست.

کد خبر : ۴۰۰۹۵۱