خبرگزاری کار ایران

ایران 3-0 مصر؛ صعود سرو قامتان ایران به جمع هشت تیم برتر المپیک

با پیروزی مقتدرانه ایران مقابل مصر، کار والیبالیست‌ها برای صعود به دور حذفی المپیک، هموارتر از همیشه شد.

به گزارش ایلنا، تیم‌ملی والیبال کشورمان توانست با نتیجه ۳ بر صفر، تیم ملی والیبال مصر را شکست دهد و گام دیگری به طرف صعود از گروه بردارد.

لوزانو کار برای برد مصر را با ترکیب برنده‌اش مقابل کوبا آغاز کرد و سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی را به زمین فرستاد. بار حمله ایران در ابتدای بازی بیشتر روی دوش شهرام محمودی بود که او فوق‌العاده ظاهر شد اما بازی بسیار نزدیک پیش رفت که دفاع‌های به موقع موسوی و باتجربه بازی کردن تک‌تک والیبالیست‌ها در نهایت ست اول را با امتیاز 28 -26 به سود ایران خاتمه داد.

 بازی در ست دوم کمی متفاوت با ست اول آغاز شد تا جایی که مصر توانست در امتیازاتی از ایران پیش بیفتد اما چند تعویض به موقع، ورود غفور و مهدوی به زمین اوضاع کاملا متفاوت شد. میلاد عبادی‌پور ستاره ست دوم بود که همراه فرهاد قائمی وظیفه سختی مقابل سرویس‌های کاملا ریسکی و آب و آتشی مصری‌ها داشتند. در نهایت والیبالیست‌های ایرانی بسیار با حوصله و کم اشتباه ظاهر شدند تا ست دوم هم با امتیازات 25 - 22 به سود ایران به پایان برسد تا برای برد و صعود تنها یک ست دیگر نیاز باشد.

ایران برای پیروزی و تمام کردن کار صعود به یک ست نیاز داشت که آن تمرکز در سومین ست را می‌طلبید. این بهترین نمایش بازیکنان ایران در طول این بازی بود که با کمترین اشتباه و بیشترین تمرکز ست سوم و در مجموع بازی را به سود خود به پایان رساند تا برای صعود به مرحله بعد کار چندان سختی نداشته باشند. پایان این ست با امتیازات 25 بر 16 به سود شاگردان لوزانو به پایان رسید تا موقتا در رده سوم قرار بگیرند.

 

کد خبر : ۴۰۰۲۹۰