خبرگزاری کار ایران

المپیک ۲۰۱۶ - ریو

رکورد لوزانو شکسته شد!

تیم ملی والیبال روسیه با پیروزی 25 بر 9 در ست سوم دیدارش در برابر مصر، موفق به ثبت رکورد جدیدی در والیبال مردان المپیک شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رکورد مستحکم‌ترین پیروزی در یک ست والیبال مردان المپیک تا پیش از این 25 بر 10 بود که تیم اسپانیا با هدایت رائول لوزانو در المپیک سیدنی مقابل مصر ثبت کرد و تیم لهستان باز هم با هدایت رائول لوزانو، در المپیک پکن موفق به تکرار آن در برابر مصر شد، اما روسیه، روز گذشته موفق شد این رکورد را یک امتیاز و البته باز هم در شرایطی که یک سوی میدان، مصر بود بهبود بخشد.

روس‌ها البته در برابر مصر یک رکورد دیگر والیبال مردان المپیک را نیز بهبود بخشیدند و آن رکورد سریع‌ترین پیروزی تاریخ المپیک بود. پیشتر و در جریان المپیک پکن؛ صربستان موفق شده بود در عرض 56 دقیقه مصر را شکست دهد، اما روسیه موفق شد این زمان را دو دقیقه بهبود بخشیده و طی 54 دقیقه سریع‌ترین پیروز تاریخ المپیک تا اینجای بازی‌ها نام بگیرد.

بازی روسیه و مصر با مجموع 112 پوئن، رکورد کمترین پوئن رد و بدل شده در تاریخ المپیک را نیز به نام خود ثبت کرد. تا پیش از این، دیدار کوبا و مصر در المپیک سیدنی با مجموع 119 پوئن، این رکورد را در اختیار داشت.

 

کد خبر : ۴۰۰۰۳۳