خبرگزاری کار ایران

المپیک ۲۰۱۶ ریو

سفیر ایران در برزیل: امنیت کاروان المپیک را تامین می‌کنیم

قانع زاده گفت: درباره تامین امنیت مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو به واسطه حضور پلیس اینترپل ایران خیال‌مان آسوده است و نگرانی بابت آرامش کاروان کشورمان نداریم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی قانع‌زاده سفیر ایران در برزیل اظهار داشت: معتقدم اهالی رسانه حاضر در ریو به واسطه مشکلات و محدودیت‌های بسیاری که در این شهر وجود دارد، متحمل زحمات بسیاری شده‌اند. زمانی که مدال‌آوری با استفاده از اخبار امیدبخش شما به کشورمان انتقال داده می‌شود، ترجمان احساسات ملی و مذهبی است و در نتیجه حس نشاط و افتخار در میان مردم به وجود می‌آید.

وی افزود: سفارت ایران در برزیل از سه جنبه سعی کرده تا بر اوضاع و شرایط المپیک مسلط باشد. در واقع سه هدف اصلی در این خصوص مدنظر سفارت بود؛ اول اینکه با دولت محلی و ارگان‌های امنیتی ارتباط گرفته و انتظارات خودمان از حیث حمایت از کاروان ایران را اعلام کردیم. این نیروها را متقاعد کردیم تا بهترین شرایط را برای کاروان ورزشی کشورمان به وجود بیاورند.

سفیر ایران در برزیل ادامه داد: در وهله دوم با راه‌اندازی دفتر کنسولگری ایران در ریو، کار حمایتی خود از بیش از 4 هزار ایرانی مسافر در برزیل را آغاز کردیم. همه خدمات از جمله خدمات درمانی و یا مفقودی مدارک هویتی در این دفتر به هموطنان کشورمان ارائه می‌شود.

قانع‌زاده عنوان کرد: هدف سوم ما هم این بود که از فرصت المپیک استفاده کنیم تا آداب و سنن و فرهنگ کشورمان را تبلیغ کنیم و به دنیا نشان بدهیم. بر همین اساس یک نمایشگاه صنایع دستی از روز سه‌شنبه در کنسولگری ای ان افتتاح شد و نمایشگاه دوم هم یک روز بعد از آن با موضوع فرهنگ و علوم ایرانی در همین دفتر دایر شد و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت. استقبال برزیلی‌ها از این نمایشگاه به طور نسبی خوب و قابل قبول بود.

وی خاطرنشان کرد: درباره تامین امنیت مسابقات هم خوشبختانه به واسطه حضور پلیس اینترپل کشورمان در مسابقات المپیک با خیال آسوده نگرانی از بابت آرامش کاروان کشورمان نداریم. کشورمان در کنار چند کشور دیگر جزو گروه‌هایی بود که دولت برزیل از آنها کمک ویژه خواست و به واسطه تجربه خوب‌مان در جام جهانی، این بار هم همکاری نزدیکی را با میزبان انجام دادیم. بنده به شخصه هیچ نگرانی از حیث تامین امنیت ایرانیان عزیز حاضر در ریو ندارم، البته برخی نارسایی‌ها در میزبانی وجود دارد اما در بعد کلان این موضوع به هیچ عنوان مهم و اثرگذار نیست.

 

کد خبر : ۳۹۹۹۵۲