خبرگزاری کار ایران

دومین تصمیم قاطعانه برانکو؛ درس پروفسور به رضائیان

سرمربی پرسپولیس روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد نیازی به رامین رضاییان ندارد و به این ترتیب بازگشت این بازیکن به جمع سرخپوشان منتفی شد.

بهتر است از اینجا شروع کنیم؛ قبول نکردن حضور رضائیان در پرسپولیس در شرایطی گرفته شد که در چند وقت اخیر شنیده می‌شد برانکو برای قبول عذرخواهی رضائیان و رضایت دادن به بازگشت او، از سوی مدیران باشگاه و برخی از پیشکسوتان تحت فشار است. این احتمال وجود داشت تا مرد کروات نیمکت پرسپولیس برخلاف تمام حرف‌های چند وقت اخیر خود عمل کرده و راضی به بازگشت مهره کلیدی فصل گذشته تیمش شود. اتفاقی که البته رخ نداد. برانکو روی اصول کاری و حرفه‌ای خود پافشاری کرد تا اقتدارش به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی تیم پرسپولیس نه تنها زیر سوال نرود، بلکه تحکیم شود.

تصمیم قاطعانه برانکو در موضوع بازگشت دوباره رضائیان، البته اولین حکم قطعی او از زمان حضورش در پرسپولیس نبود. او در اوایل حضورش در پرسپولیس نیز ستاره‌ای دیگر به نام پیام صادقیان را به دلیل بی‌انضباطی و همسو نبودن با شرایط تیم، از پرسپولیس کنار گذاشته بود. برانکو در آن زمان هم برای پذیرفتن عذرخواهی ستاره جوان و یاغی آن روزهای پرسپولیس، از سوی هواداران تحت فشار بود اما با این حال حاضر به پذیرفتن دوباره صادقیان نشد تا ثابت کرده باشد نظم تیمی برای او در اولویت است. او از همان ابتدای حضورش در پرسپولیس نشان داد که بر خلاف گمانه‌زنی برخی از رسانه‌ها مربی ترسویی نیست.

نکته جالب توجه دیگر در رفتار برانکو در قبال پیام صادقیان و رامین رضائیان این است که او در این دو موضوع حتی توصیه بازیکنان محبوب و نامی گذشته پرسپولیس برای بخشش این دو بازیکن را نپذیرفت. در قضیه پیام صادقیان کریم باقری برای بخشش این بازیکن وساطت کرد و برانکو نپذیرفت. در موضوع رامین رضائیان نیز علی کریمی در نقش میانجی‌گر با برانکو گفت‌وگو کرد که باز هم مرد کروات سرخپوشان با رد کردن خواسته کریمی، دست رد به سینه مدافع راست فصل پیش تیم خود زد.

برانکو اما با این رفتار، نه تنها اقتدار خود در تصمیم‌گیری را به بازیکنان دیگر تیمش نشان داد بلکه با این برخورد جلوی رخ دادن حاشیه‌های احتمالی آینده را گرفت. او با پافشاری بر تصمیم خود به رامین رضائیان نشان داد که گرفتن یک تصمیم اشتباه و بدون پشتوانه فکری لازم و همچنین رفتارهای ناشیانه او در جواب ندادن تماس‌های باشگاه در زمان شروع تمرینات، تاوانی سنگین‌تر از چیزی که او تصور می‌کرد در پی دارد. ضمن آنکه برانکو با تصمیم درست و مقتدرانه‌ای که در قبال رضائیان گرفت، موقعیت خود به عنوان یک مربی مقتدر را در رسانه‌ها تثبیت کرد. به نظرم این ذهینت بسیار متفاوت از چیزی است که رسانه‌ها از برانکوی تیم ملی فوتبال در گذشته در ذهن داشتند. ذهنیتی که باعث شده بود اهالی رسانه احساس کنند سرمربی سرخپوشان در برابر فشار هواداران و برخی از مدیران باشگاه برای بازگشت مدافع فصل پیش این تیم تسلیم خواهد شد اما او با این رفتار نشان داد نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

چند خط اما برای رامین رضائیان؛ او تنها بعد از یک فصل درخشش در فوتبال ایران که به واسطه حضور در پرسپولیس برانکو رخ داده بود، به دلیل نداشتن مشاوران خوب قدم در راهی اشتباه گذاشت. رامین که برای حضور در فوتبال اروپا عجله داشت، در هنگام جدایی از پرسپولیس راهی را پیش گرفت که برخلاف عرف جدایی بازیکنان از هر باشگاهی است. او اما بعد از اینکه متوجه تصمیم اشتباه خود شد، قصد داشت با ایجاد کردن فضایی احساسی که منجر به تحت فشار قرار گرفتن کادرفنی تیم و برانکو می‌شد، زمینه حضور خود در پرسپولیس را فراهم کند. اما در این راه با مخالفت جدی برانکو مواجه شد تا حالا مجبور باشد در تیمی غیر از پرسپولیس فوتبال خود را ادامه بدهد. رضائیان که تنها در عرض چند ماه تمام چیزهای که طی فصل پیش پیش به دست آورده بود را از دست داده است، حالا به اندازه کافی وقت دارد که به دلایل رخ دادن این اتفاقات در زندگی فوتبالی خود فکر کند.

 

کد خبر : ۳۹۹۴۶۷