خبرگزاری کار ایران

برای الهه احمدی که به مدال نرسید و بغض کرد؛

سرت را بالا بگیر، تو برای همه ما قهرمانی

الهه احمدی باتوجه به نتایجی که در رقابت‌های جهانی به دست آورده بود از رسیدن به مدال المپیک باز ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، الهه احمدی، نماینده تفنگ ده متر ایران در رقابت‌های المپیک ریو، با توجه به نتایجی که در المپیک 2012 لندن به دست آورده بود و همچنین کسب اولین مدال طلای رقابت‌های جهانی در تاریخ تیراندازی ایران، از رسیدن به مدال المپیک باز ماند. پیش از این همه ایرانیان منتظر بودند که احمدی اولین مدال تاریخ بانوان ایران را در المپیک به دست آورد و همچنان به ثبت اسم خود در تاریخ ورزش کشور ادامه دهد. ولی این مهم محقق نشد و احمدی باز هم از کسب مدال المپیک باز ماند .تاریخ برای او در رقابت‌های المپیک تکرار شد و همانند المپیک لندن به مقامی بهتر از ششمی دست نیافت.

الهه احمدی رقابت‌های مقدماتی را به خوبی آغاز کرد و به عنوان نفر سوم به فینال راه یافت. شاید همه منتظر بودند تا یک اتفاق تاریخی در روز اول رقابت‌های المپیک رقم بخورد. ولی آنطور که خود احمدی هم می‌گوید در شلیک آخر تمرکز لازم را نداشت. در این بین نکته قابل توجه این است که نماینده آمریکا که به عنوان نفر ششم به فینال راه یافته بود به مقام اول رسید و مدال طلا را بر سینه آویخت. تیم ملی تیراندازی ایران به سختی تمرینات خود را در ایران پیگیری می‌کرد. در اکثر مواقع به دلیل نداشتن فشنگ تمرینات خشک را در دستور کار قرار می‌دادند. سرمربی تیم ملی تا روز آخر اعزام به المپیک مطالبات خود را پیگیری می‌کرد. تیم ملی تیراندازی ایران از بسیاری از رقابت‌ها و اردوها به دلیل عدم تزریق به موقع بودجه باز ماند. لغو اعزام‌ها باعث شد تا  تیراندازان ما از رتبه‌های برتر رنکینگ جهانی سقوط کنند. همه این مشکلات دست به دست هم داد تا یکی از امید‌های مدال کاروان ورزشی ایران در شلیک آخر از رسیدن به آرزوی ایرانیان باز ماند.

باید گفت بانوی تلاشگر تیراندازی ایران! سرت را بالا بگیر. تو اگر چه به مدال نرسیدی اما غیرت تو ستودنی است وقتی بغض نرسیدن به مدال گلویت را گرفت. همه ایران قدردان زحمات توست. تو قهرمانی.

 

کد خبر : ۳۹۸۲۱۷