خبرگزاری کار ایران

تحلیل تیم ملی کشتی آزاد روسیه در گفت‌وگو با محمدرضا کاظمی

رقابت تیم خادم و تیم تدیف هیجان انگیز خواهد بود

کاظمی می‌گوید: در این دوره از رقابت‌ها با تیم جوان شده روسیه رقابت‌ خواهیم کرد.

 محمدرضا کاظمی، کارشناس کشتی آزاد در خصوص وضعیت تیم اعزامی کشتی آزاد روسیه به المپیک ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: بعد از المپیک لندن مسئولان کشتی روسیه تصمیم به جوانگرایی گرفتند. پس از آن ما شاهد بودیم که کشتی‌گیران جوان با دوبنده تیم ملی کشتی آزاد روسیه روی تشک حاضر می‌شدند. در این المپیک ما روسیه را در قالب یک تیم جوان پیش‌رو خواهیم داشت.

او در خصوص کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد روسیه می‌گوید: جامبولات تدیف پس از چهار سال دوری از میادین ملی بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه انتخاب شد. او کوله ‌باری از تجربه است و مسیر مناسبی را برای کشتی‌گیران انتخاب می‌کند. رقابت او با رسول خادم در المپیک می‌تواند از حساسیت و جذابیت برخوردار باشد.

کاظمی در خصوص کشتی‌گیران اعضامی تیم ملی روسیه به المپیک ریو می‌گوید: تیم ملی کشتی آزاد روسیه در وزن 57- کیلوگرم ویکتور لبدوف، دارنده دو مدال طلا جهانی و یک برنز جهان و قهرمان بازی‌های اروپایی است. تدیف، لبدوف را در لیست اعزامی‌های المپیک قرار داد. اما او به دلیل دوپینگ اجازه حضور در المپیک را نخواهد داشت و در این وزن روسیه کشتی‌گیری نخواهد داشت.

او در خصوص وزن65- کیلوگرم می‌گوید: در این وزن نام سوسلان رامونوف دارنده مدال طلا و برنز جهان به چشم می‌خورد. او جزو چهره‌های جوان کشتی روسیه محسوب می‌شود که کشتی‌گیر فنی و قدرتمندی است و از انگیزه‌های بالای هم برای کسب مدال طلای المپیک برخوردار است. میثم نصیری کشتی‌گیر وزن 65- کیلوگرم ما کشتی‌گیر پرتوان و خوبی است اما تجربه میدان‌های بزرگ را ندارد در صورت مبارزه این دو نفر نصیری کشتی سختی را پیشرو خواهد داشت.

کارشناس کشتی آزاد به نماینده وزن 74- کیلوگرم روسیه اشاره و خاطرنشان می‌کند: انور گدویف نماینده روسیه در این وزن است. او دارنده مدال برنز جهان، مدال طلای بازی‌های اروپایی  و دو مدال طلای اروپا است. گدویف هم محصول جوانگرایی کشتی روسیه است. بسیاری او را مدعی اصلی رسیدن به مدال طلای المپیک می‌دانند. او یکی از پدیده‌های کشتی جهان محسوب می‌شود. اما نباید فراموش کرد که ما هم حسن یزدانی را در این وزن داریم. حسن یزدانی هم یکی از پدیده‌ها قلمداد می‌شود. در صورتی که این دو کشتی‌گیر با یکدیگر روبه رو شوند یکی از زیباترین دیدارهای کشتی المپیک را خواهیم دید. نباید فراموش کرد که جردن باروز هم دراین وزن حضور دارد و حضور او می‌تواند گمانه‌زنی‌ها را در این وزن سخت‌تر کند.

کاظمی در خصوص نماینده روسیه در وزن 86- کیلوگرم ادامه می‌دهد: در این وزن نام عبدالرشید سعداله‌یف دارنده دو مدال طلای جهانی و قهرمان اروپا به چشم می‌خورد. او مرد طلایی روسیه محسوب می‌شود و در کمتر مسابقه‌ای دست خالی بیرون می‌آید. او حتی در انتخابی تیم ملی روسیه هم شرکت نکرد و مستقیما به المپیک اعزام شد. کار هر کشتی‌گیری در برابر سعداله‌یف سخت خواهد بود. او کشتی‌گیر بسیار باهوشی است.

او به وزن 97- کیلوگرم روسیه اشاره و خاطرنشان می‌کند: درغیاب بزرگان این وزن  آنزور بولتوکایف دارنده مدال برنز جهان  و قهرمان اروپا به المپیک اعزام خواهد شد. او یکی دیگر از چهره‌های جوان روسیه محسوب می‌شود. شاید بولتوکایف یکی از ریسک‌های بزرگ تدیف در طول دوران مربیگریش محسوب شود. ما در این وزن رضا یزدانی را در اختیار داریم. این کشتی‌گیر روس نمی‌تواند برای کاپیتان ما مزاحمتی ایجاد کند.

کاظمی در مورد نماینده وزن 125- کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد روسیه می‌گوید: یکی از عجایب کشتی جهان حضور دارد. بلال ماخوف دارنده سه مدال طلای جهان، یک مدال برنز المپیک،  یک مدال نقره جهان ، یک مدال برنز جهان در کشتی آزاد و دو مدال برنز و قهرمان اروپا در رشته کشتی فرنگی است. او چهره شناخته شده‌ای محسوب می‌شود. کشتی‌گیری که هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی عنوان‌دار است. بی‌شک ماخوف برای مدال طلای المپیک کمین کرده است. ایران در این وزن کمیل قاسمی را در اختیار دارد. اگر کمیل قاسمی بخواهد مانند انتخابی تیم ملی که با نتیجه نزدیک پرویز هادی را شکست داد در المپیک شرکت کند شانسی در مقابل این کشتی‌گیر نخواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۹۷۸۶۵