خبرگزاری کار ایران

همه اشتباهات منصوریان؛ چرا استقلال بازی برده را باخت؟

تیم فوتبال استقلال تهران به یک باره، دو گل در دقایق پایانی دریافت کرد و تمام رویاهای خود را نقش بر آب دید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران در شرایطی که بازی خوبی مقابل صنعت نفت آبادان به نمایش گذاشت و با یک گل از این تیم پیش افتاد اما به یک باره، دو گل در دقایق پایانی دریافت کرد و تمام رویاهای خود را نقش بر آب دید. این تیم که بدترین شروع خود در لیگ برتر را با دو باخت و یک تساوی، تجربه می‌کند اما هواداران خود را ابتدای فصل بسیار امیدوار کرده بود. تیمی که با حدود ۲۰ میلیارد تومان بسته شد و بازیکنان جوان و ستاره‌ای به این تیم اضافه شدند.

"استقلال به هیچ تیمی امان نمی‌دهد"

منصوریان جوان در مصاحبه‌های خود بسیار این موضوع را عنوان می‌کرد که شکل و شمایل بازی‌های استقلال را عوض می‌کند و راهی تازه برای این تیم باز می‌کند و حتی در یکی از اظهاراتش گفت که با استقلال به هیچ تیمی امان نمی‌دهد!

اما علیرضا منصوریان امشب به عنوان بزرگترین مقصر استقلال شناخته شد. جایی که با تعویض‌های حساب نشده خود، کار دست استقلال داد و این تیم دو گل در دقایق پایانی از حریف تازه لیگ‌برتری شده خود دریافت کرد و به جمع سه تیم انتهای جدول اضافه شد.

اگر نورافکن بود..!

منصوریان که پس از زدن گل، یعقوب کریمی را از بازی خارج کرد و به جای او میلاد ذکی‌پور را برای اولین بار در استقلال بازی داد. آن هم در شرایطی که بردن در این بازی برای او بسیار حیاتی بود ولی ترجیح داد دست به ریسک بزرگی بزند و به این بازیکن ۲۱ ساله اعتماد کند. اما ذکی‌پور آنچنان قدر این اعتماد را ندانست و چند بار با پاس های اشتباه خود مهاجمان حریف را صاحب توپ کرد و البته در چند صحنه هم از مهاجمان حریف جاماند. یک ضربه مشکوک به خطای پنالتی هم از سوی او اتفاق افتاد که البته از سوی داور خطا گرفته نشد.

این تعویض درحالی اتفاق افتاد که هفته نخست لیگ، امید نورافکن،دفاع چپ ۱۹ ساله استقلال در ترکیب این تیم بسیار درخشیده بود و بسیاری او را کسی می‌دانند که می‌تواند دفاع چپ استقلال را بیمه کند!

قربانی گل زد و بیرون آمد

علیرضا قربانی،‌ زننده تک گل استقلال و کسی که با دوندگی بالای خود بسیار خط دفاع حریف را آزار داد تعویض دوم منصوریان بود. به جای او، آرش افشین را به میدان فرستاد. این درصورتی اتفاق افتاد که قربانی با وجود اینکه ۷۳ دقیقه از بازی گذشته بود بسیار پر تحرک بود و کماکان شاگردان دست‌نشان را به دردسر انداخته بود.

ابراهیمی "امید" ها را ناامید کرد!

اما تعویض آخر منصوریان، تیر آخر این مربی جوان به استقلال بود. جایی که با بالا رفتن تابلوی تعویض مشخص شد خسرو حیدری، ستاره سمت راست استقلال در این دیدار باید جای خود را به اسماعیلی جوان می‌داد که یک هافبک نفوذی است.

این تعویض در شرایطی انجام شد که امید ابراهیمی در این دیدار اصلا در حد و اندازه‌های خودش نبود و در چندین صحنه با پاس ها و بی‌دقتی‌های خود موقعیت‌های به تیم حریف می‌داد. چند شوت نه چندان خوب هم به طرف دروازه نفت داشت. ابراهیمی که دیر به تمرینات آبی‌پوشان اضافه شد نشان داد از آمادگی بدنی پایینی برخوردار است. بنابراین منصوریان بهتر بود از ابراهیمی به طور فیکس و ۹۰ دقیقه بازی نگیرد تا این بازیکن به مرز آمادگی برسد. 

پس انتظار می‌رفت که ابراهیمی را زودتر از این‌ها تعویض کند ضمن اینکه جانشین قابلی مثل فرشید باقری آماده هم روی نیمکت نشسته بود.

اما این اتفاق نیفتاد و دیدیم که همین بازیکن با خطایی بسیار مبتدیانه نفتی ها را صاحب پنالتی کرد و استقلال بازنده این مسابقه شد.

کد خبر : ۳۹۷۶۰۳