خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی یک موسسه آمریکایی

ایران 13 مدال در المپیک کسب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۵۱۵

یک موسسه معتبر آمریکایی پیش‌بینی کرده است که کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو 13 مدال کسب خواهد کرد.

مؤسسه معتبر «گلدمن ساکس» پیش‌بینی کرد که دو غول اقتصادی جهان یعنی آمریکا و چین بیشترین مدال طلا را در بازی‌های المپیک 2016 ریو کسب خواهند کرد. این مؤسسه در واقع یک گروه بین‌المللی بانکداری سرمایه‌گذاری است که به سرمایه‌گذاران با اتکا به نتایج پژوهش‌ها و پیش‌بینی‌های خود از آینده اقتصاد کشورها، جهت ورود به بازارها و کشورهای جدید مشاوره سرمایه‌گذاری می‌دهد.

نتیجه پیش‌بینی اقتصاددانان «گلدمن ساکس» نشان می‌دهد که ورزشکاران آمریکایی از بازی‌های المپیک که از روز جمعه شروع می‌شود، 45 مدال طلا کسب خواهند کرد و این یعنی یک مدال طلا کمتر نسبت به چیزی که چهار سال پیش در المپیک لندن کسب کردند. طبق این پیش‌بینی، چین با 36 مدال طلا که نسبت به المپیک پیش دو مدال طلا کمتر است، در مکان دوم بازی‌ها را به پایان خواهد برد.

کاروان المپیکی بریتانیا هم در این دوره 23 مدال طلا کسب خواهد کرد که این رقم نسبت به المپیک لندن، 6 مدال طلا کمتر است، اما در مجموع این تیم با 59 مدال در رده سوم و بالاتر از روسیه خواهد ایستاد. کاروان روسیه هم که تحت‌تأثیر پرونده دوپینگش قرار دارد، در این بازی‌ها 14 مدال طلا کسب خواهد کرد و این یعنی 12 مدال طلا کمتر نسبت به المپیک 2012.

بر اساس گزارش این مؤسسه، فراتر از عملکرد ورزشی، موفقیت اقتصادی کشورها شانس موفقیت ورزشکاران مربوطه در المپیک را افزایش می‌دهد چرا که کشورهایی با رشد اقتصادی بهتر، احتمال بیشتری برای تولید ورزشکارانِ در سطح جهانی دارند.

برزیل، میزبان این دوره بازی‌های المپیک که با 200 میلیون جمعیت پنجمین کشور پرجمعیت جهان و هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است، پیش‌بینی شده در این دوره تنها پنج مدال طلا کسب کند.

در پیش‌بینی مؤسسه «گلدمن ساکس»، کاروان ایران چهار مدال طلا کسب خواهد کرد که این تعداد نسبت به المپیک 2012 تغییری نخواهد کرد. کاوران المپیکی کشورمان در این دوره با مجموع 13 مدال که یک مدال بیشتر از المپیک پیش است، در رده هجدهم بازی‌های المپیک 2016 را به پایان خواهد برد.

جدول توزیع مدال‌ها طبق پیش‌بینی موسسه گلدمن ساکس:

ایران 13 مدال در المپیک کسب می‌کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز