خبرگزاری کار ایران

هفته دوم لیگ شانزدهم

برانکو به دنبال صدرنشینی/ کار سخت قلعه‌نویی در آبادان

هفته دوم لیگ برتر با انجام چهار بازی در روز دوشنبه پیگیری می‌شود.

ماشین‌سازی تبریز- گسترش فولاد؛ دربی حساس تبریز

دربی دو تیم تبریزی در هفته دوم برگزار می‌شود. رسول خطیبی و شاگردانش در بازی اول فولاد را شکست دادند تا نشان دهند یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ امسال هستند. گسترش فولاد اما به تساوی مقابل پیکان رضایت داد تا دو امتیاز از بازی خانگی را دست بدهند. رویارویی کمالوند و خطیبی، دو مربی جوان می‌تواند به جذابیت‌های این دربی بیفزاید.

نفت تهران – سپاهان؛ تقابل جذاب دایی و ویسی

نفت تهران با سرمربیگری علی دایی میزبان سپاهان اصفهانی است که عبداله ویسی را روی نیمکت خود می‌بیند. تقابل ویسی، بهترین مربی لیگ پانزدهم با علی دایی می‌تواند جذابیت‌های این بازی را دو چندان کند. نفت تهران در یک بازی خوب و هجومی در هفته اول توانست یک امتیاز از استقلال تهران بگیرد . از سوی دیگر تیم عبداله ویسی در اصفهان مقابل پدیده تن به شکست داد تا با استرس زیادی به دیدار نفت تهران برود. این بازی قطعا تماشاگر کمی دارد و حتی ممکن است سپاهان به در این بازی به نوعی میزبان محسوب می‌شود.

در شرایطی که علی دایی در نفت فشاری را روی خود و شاگردانش احساس نمی‌کند، در طرف دیگر ویسی به خوبی می‌داند که در صورت نتیجه نگرفتن تیمش در این بازی، سپاهان آرام آرام وارد حاشیه می‌شود، حاشیه‌ای که می‌تواند اتفاقات تلخ فصل پیش را برای زردپوشان تکرار کند.

پرسپولیس ـ فولاد؛ برانکو به فکر صدر جدول

پرسپولیس در بازی اول گام محکمی برداشت. شکست سایپا و حسین فرکی کار سختی بود که شاگردان برانکو از پس آن برآمدند تا با خیالی آسوده به بازی دوم مقابل فولاد خوزستان فکر کنند. پرسپولیس در سه چهار فصل گذشته هفته‌های اول لیگ را خوب شروع نکرده بود؛ اما برد فولاد می‌تواند این طلسم را بشکند و حتی پرسپولیس را به صدر جدول برساند.

سرخپوشان مقابل فولادی قرار می‌گیرند که یک پرسپولیسی قدیمی به نام نعیم سعداوی را روی نیمکت خود دارد. سعداوی بعد از باخت هفته اول در خوزستان از هواداران فولاد عذرخواهی کرد. آیا او بعد از بازی با پرسپولیس باز هم از هواداران خوزستانی عذرخواهی می‌کند یا چهره خوشحال ورزشگاه آزادی است؟

سعداوی با به راه انداختن بحث تغییر داور بازی از پیش از شروع این دیدار جنگ روانی را علیه میزبان قدرتمند خود آغاز کرده است و باید دید آیا این ترفند او می‌تواند از قدرت این روزهای پرسپولیس بکاهد یا برعکس محرکی خواهد شد برای هجومی‌تر شدن سرخپوشان.

صنعت نفت آبادان – تراکتورسازی تبریز؛ کار سخت قلعه‌نویی در برزیل

صنعت نفت آبادان تیم قدیمی و ریشه‌دار جنوبی مقابل تراکتورسازی تیم قدیمی و پرهوادار تبریزی قرار می‌گیرد. هر دو تیم هفته اول را با تساوی شروع کردند. صنعت نفت مقابل صبای قم و تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان به تساوی رضایت داد تا هر دو تیم تنها با یک امتیاز رو در روی یکدیگرقرار بگیرند. قلعه‌نویی و تیم پرستاره‌اش قطعا کار سختی مقابل نفت و گرمای شدید آبادان دارند. شاید یکی از مشکل‌ترین بازی‌های تراکتور در این فصل مقابل شاگردان نادر دست‌نشان رقم بخورد.

 

کد خبر : ۳۹۵۷۴۱