خبرگزاری کار ایران

تن‌کوچ: کواچیچ و مودریچ شاگردان من بودند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید یکی از وظایفش در پرسپولیس کمک به تیم‌های پایه و آکادمی پرسپولیس است.

به گزارش ایلنا، استره تن کوچ در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم به هواداران پرسپولیس سلام و درود عرض کنم. هوادارانی که در ایران و آسیا بیشترین تعداد را دارند و از بزرگترین باشگاه ایران و آسیا حمایت می‌کنند. من افتخار می‌کنم که آقای برانکو من را برای کمک به خودشان و حضور در چنین تیمی دعوت کرده‌اند. همچنین می‌خواهم از هواداران پرسپولیس تشکر کنم که با این تعداد زیاد در تمرینات حضور دارند و همین مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی هواداران اینگونه پشت سر تیم هستند، ما موظفیم با کار و تلاشی که انجام خواهیم داد به این محبت آنها پاسخ بدهیم تا لایق این هواداران باشیم.

همچنین امیدوارم بتوانم در ادامه حضور مربیانی چون ایوویچ، پوکله پوویچ، بلاژه ویچ، فرانچیچ، بگوویچ و دیگرانی که شاید نامشان را به خاطر نیاورم و مهمتر از همه برانکو ایوانکوویچ حضور موثری در فوتبال ایران داشته باشم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: گذشته فوتبالی من در ایران شناخته شده نیست. 53 سال دارم. در سطح لیگ برتر بازی کردم و 25 سال است مربیگری می‌کنم. در باشگاه‌های مختلفی هم حضور داشتم که از مهمترین آنها حضور در تیم لوکوموتیو و راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا بود.

همچنین از فعالیت‌های من در آکادمی فوتبال بوده است و به همین دلیل یکی از اهداف من علاوه بر کمک به برانکو، کمک به آکادمی فوتبال باشگاه و همکاری در این حوزه است. فعالیت در این بخش اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر بعضی از بازیکنان بزرگ کرواسی مثل کواچیچ، مودریچ، ورسالگو و کراماریچ از شاگردان من در سنین 13، 14 سالگی بودند.

همچنین یکی دیگر از اهداف من درس، تجربه و الهام گرفتن از فوتبال ایران است. چون فوتبال یک قصه ناگفته است و همه می‌توانیم از هم یاد بگیریم.

کوچ درباره شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ ایران و بازی با سایپا هم تصریح کرد: در مورد سایپا در این حد می‌دانم که یکی از بهترین مربیان ایران، آن را هدایت می‌کند. سایپا در چهار سال اخیر به خصوص برابر پرسپولیس نتیجه‌های خوبی داشته است. البته انتظار بنده از تیم خودمان این است که از زحمات یک ماهه گذشته بهره کامل را ببریم و با سه امتیاز زمین را ترک کرده، پیروزی را تقدیم هواداران کنیم و این روند را تا قهرمانی ادامه بدهیم.

مربی سرخپوشان درباره تمرینات اختصاصی که در حاشیه تمرینات گروهی انجام می‌شود اظهار داشت: یکی از تخصص‌های من کار روی مسائل فردی و تکنیکی بازیکنان است. بازیکنان ما نقاط قوت خوبی دارند که لازم برای حفظ یا ارتقاء آنها تمرینات اختصاصی انجام شود. یک سری نقاط ضعف هم وجود دارد روی آنها اختصاصی کار می‌کنیم. در فوتبال از هر جهت همیشه باید برای بهتر شدن تلاش کرد.

 

 

 

کد خبر : ۳۹۴۰۲۷