خبرگزاری کار ایران

فصل جدید لیگ برتر از فردا آغاز می شود

شمارش معکوس برای آغاز لیگ شانزدهم؛ ضد ترس

فصل جدید فوتبال ایران از فردا به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از سه ماه تعطیلی و آماده‌سازی تیم‌ها برای فصل جدید، لیگ شانزدهم از فردا با انجام چهار بازی در شهرهای مشهد، قم، تبریز و تهران به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

اف سی مشهد-ذوب‌آهن؛ قهرمان سوپرجام رودروی باانگیزه‌ها

در نخستین بازی از فصل جدید فوتبال ایران، فردا از ساعت 18:15 دو تیم مشهد و ذوب آهن در ورزشگاه ثامن شهر مشهد به مصاف هم خواهند رفت.

تیم میزبان که در فصل جدید لیگ برتر، با نامی متفاوت نسبت به فصل پیش در مسابقات حضور خواهد داشت. در دوران پیش فصل دست به تغییرات گسترده زده و بازیکنان جدید زیادی را به ترکیب خود اضافه کرده است. فرهاد کاظمی سرمربی مشهد که فصل قبل در واپسین لحظات این تیم را در جدول حفظ کرد، در سال جدید فوتبالی ایران قصد اعاده حیثیت دارد و بارها اعلام کرده است این فصل تیمش نه برای سقوط بلکه برای کسب رتبه‌ای تک رقمی در لیگ مبارزه خواهد کرد.

در طرف دیگر، شاگردان یحیی گل‌محمدی که هفته گذشته توانستند با غلبه بر قهرمان لیگ برتر فاتح سوپرجام فوتبال ایران شوند، قصد دارند لیگ را با کسب امتیاز از شهر مقدس مشهد آغاز کنند. ذوبی‌ها برعکس حریف خود در پیش فصل تغییرات زیادی نداشتند و با وجود جدایی چند بازیکن مانند کاوه رضایی و مسعود حسن زاده، نه تنها اسکلت اصلی تیم خود را حفظ کردند، بلکه تیمی به مراتب جوان‌تر نسبت به گذشته را در اختیار دارند.

بزرگترین غایب این بازی بدون تردید قاسم حدادی‌فر، هافبک طراح و خلاق ذوب خواهد بود که هفته پیش با مصدومیت پارگی رباط صلیبی مواجه شد و تا مدتها از میادین دور خواهد بود.

صبا-صنعت‌نفت آبادان؛ خوش‌آمدگویی صمد به همشهری‌هایش

در دومین بازی از هفته نخست لیگ، تیم صبای قم در ورزشگاه یادگار امام این شهر میزبان تیم تازه به لیگ برتر صعود کرده صنعت نفت آبادان خواهد بود.

صبا به دلیل مشکلات مدیریتی که داشت، پیش فصل را خیلی دیرتر از سایر تیم‌ها آغاز کرد و صمد مرفاوی سرمربی جدید این تیم نیز کمتر از یک ماه است که هدایت این تیم را برعهده گرفته است. اغلب بازیکنان فصل گذشته صبا مانند امیرحسین صادقی، محمد قاضی و محمد آرام‌طبع از این تیم جدا شده‌اند و بازیکنان جوان و کمتر شناخته شده جای آنها را در تیم قمی گرفته‌اند و به همین دلیل قطعاً این تیم در شروع لیگ از نظر هماهنگی بازیکنان با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

در سوی دیگر، تیم صنعت نفت نیز بعد از صعود دوباره به لیگ برتر و حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران، برای باقی ماندن در لیگ کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت و به همین دلیل برای اینکه آبادانی‌ها در انتهای فصل دغدغه کمتری برای باقی ماندن در لیگ داشته باشند، نیاز دارند تا در هفته‌های نخست و در بازی مقابل تیم‌ تقریباً نا آماده‌ای مانند صبا امتیاز کسب کنند.

تراکتورسازی-استقلال خوزستان؛ شروع مدافع عنوان قهرمانی از مکانی نامعلوم

تیم استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در نخستین دیدار خود در فصل جدید، میهمان تراکتورسازی تبریز و شاگردان امیر قلعه‌نویی خواهد بود. دیداری که البته تا همین روز گذشته مشخص نبود کجا برگزار میشود.

این بازی در شرایط عادی باید در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شد، اما بعد از زیر کشت رفتن چمن این استادیوم، باشگاه تراکتور باید ورزشگاهی جدید برای برگزاری دیدارهای خود معرفی می‌کرد که به دلیل عدم وجود زمین مناسب در تبریز، این باشگاه شهر کرج را به عنوان محل برگزاری بازی معرفی کرده است. 

فارغ از این مساله، دیدار دو تیم بدون تردید حساسیت بالایی خواهد داشت. تراکتور در فصل نقل و انتقالات یکی از موفق‌ترین تیم‌های ایران بود و موفق شد ستاره‌های زیادی را مانند محمد ابراهیمی، محمد نوری، محسن بنگر و ادینهو را جذب کند تا حداقل روی کاغذ یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.

استقلال خوزستان اما بعد از قهرمانی رویایی در لیگ فصل پیش، با چالش‌های زیادی روبرو بود و در ابتدا عبدالله ویسی سرمربی موفق خود و سپس چند مهره تاثیرگذار خود مانند خسوس و کولی‌بالی را از دست داد. البته هرچند جای خالی این افراد با بازیکنان جدیدی پر شد، اما با این حال سیروس پورموسوی سرمربی جدید استقلال خوزستان به خوبی می‌داند که به واسطه قهرمانی فصل پیش، توقع از این تیم بسیار زیاد است و آبی‌پوشان خوزستانی باید برای تکرار موفقیت فصل قبل خود، تلاشی دوچندان در فصل جدید داشته باشند.

استقلال-نفت؛ منصوریان و نفت خیلی زود به هم رسیدند

در مهم‌ترین بازی از هفته اول لیگ برتر اما تیم استقلالا تهران با سرمربی جدید خود علیرضا منصوریان، در استادیوم آزادی میزبان نفت تهران خواهد بود.

منصوریان که دو فصل گذشته هدایت نفت را برعهده داشت، بعد از محقق شدن رویای حضورش در استقلال به عنوان سرمربی، حالا باید در همان اولین بازی به مصاف تیم سابق خود برود. تیمی که علی دایی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد و بدون شک حریفی سخت و دشوار برای تیم دگرگئن شده استقلال خواهد بود.

آبی‌پوشان بعد از سپری کردن یک فصل پرحاشه و بدون ثمر، با حضور منصوریان جان تازه‌ای گرفته‌اند و بازیکنان و جوان و نامداری را مانند بختیار رحمانی، ووریا غفوری و کاوه رضایی جذب کرده‌اند تا روی کاغذ تیمی مدعی جلوه کنند. البته استقلال منصوریان برای بازی اول خود مشکلات زیادی را نیز پیش رو خواهد داشت که کار این تیم را در این بازی سخت تر از قبل خواهد کرد.

نبود مهدی رحمتی سنگربان باتجربه و قابل اتکا استقلال به دلیل محرومیت و غیبت او در این بازی، قطعاً بزرگترین مشکل منصوریان در این دیدار خواهد بود. همچنین استقلال به دلیل رفتار تماشاگرانش و با حکم کمیته انضباطی این بازی را باید بدون حضور هواداران مشتاق خود پشت سر بگذارد و از این حیث نیز آنها مشکل بزرگی به جهت نبود اصلی‌ترین حامیان خود خواهند داشت.

آن سوی میدان اما تیم علی دایی نیز مانند تیم فصل پیش او یعنی صبای قم، به دلیل مشکلات مالکیتی خیلی دیر پیش فصل را اغاز کرده است و از این لحاظ هنوز به مرز کامل آمادگی نرسیده است. مشکلی که می‌تواند در روند بازی این تیم برابر تیم آماده استقلال تاثیرگذار باشد.

نفت همچنین بازیکنان خوبی را نیز مانند بیراوند و سیدجلال حسینی را از دست داده و از این حیث نیز تیمی ضعیف‌تر نسبت به فصل پیش را در اختیار دارد. هرچند که روی نیمکت نفتی‌ها یک مرد سرد و گرم چشیده مانند علی دایی حضور دارد که با تجربه بالای خود خواهد توانست تیمش را در سخت‌ترین شرایط سربلند از زمین بیرون بیاورد.

ادامه دیدارهای هفته نخست

چهار بازی دیگر هفته نخست لیگ برتر، روز سه‌شنبه به شرح زیر برگزار خواهد شد:

سه شنبه5 مرداد95 

سایپا – پرسپولیس – ورزشگاه تختی تهران ساعت 20:45 

شاهین حاج بابایی – سجاد طوری – اسد حاج محمد – محمدرضا فغانی – ناظر: مسعود عنایت

گسترش فولاد – پیکان – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز  ساعت 18:15 

پیام حیدری – علی میرزابیگی – علی اکبر عظیم پور – حسین ترابیان – ناظر: محمدرضا فلاح

فولاد – ماشین‌سازی – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 20:45

تورج حق وردی – جواد مداح – جلیل شعرانی – جواد محمدی – ناظر: اسماعیل صفیری 

سپاهان – پدیده – ورزشگاه فولادشهر اصفهان ساعت 20:30

محمدرضا اکبریان – ایوب غلامزاده – فرهاد مروجی – علی صفایی – ناظر: حسین نجاتی

 

کد خبر : ۳۹۳۶۳۶