خبرگزاری کار ایران

مارکا خبر داد

حمله کاتالان‌ها به پویول!

گروهی از بارسلونایی‌های طرفدار استقلال‌طلبی ایالت کاتالونیا، به کاپیتان پیشین قهرمان لالیگا توهین کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مارکا، در حالی که کارلس پویول، کاپیتان پیشین تیم فوتبال بارسلونا برای تبلیغ بازی‌های لالیگا به چین سفر کرده است، یک کلیپ ویدئویی برای بینندگان محلی روی آنتن رفت که در آن بازیکن کاتالونیایی‌الاصل پیشین آبی‌و‌آناری‌ها خودش را یک اسپانیایی معرفی می‌کند، حرکتی که در جو سیاسی کنونی ایالت کاتالونیا به مذاق بسیاری از طرفداران پیشین او در این ایالت خوش نیامده است.

پویول در این پیام ویدئویی می‌‌گوید: من کاپیتان پیشین بارسلونا هستم. شش بار قهرمان لالیگا، سه بار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا، یک بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان و یک بار قهرمان جام ملت‌های اروپا شده‌ام. من کارلوس پویول هستم، یک اسپانیایی.»

پویول 38 ساله پیش از این برای اکثر مردم کاتالونیا و استقلال طلبان این ایالت نمادی از غرور و تعصب نسبت به کاتالونیا محسوب می‌شد اما حالا آنها که از اسپانیایی دانستن خودشان اکراه دارند، پویول را هم به خاطر اینکه خودش را اسپانیایی دانسته است، مورد انتقاد قرار داده‌اند و حتی برخی از آنها پا را فراتر گذاشته و به او توهین کرده‌اند.

طرفداران استقلال ایالت کاتالونیا و آن دسته از مردم این ایالت که دیدگاه‌های سیاسی متفاوتی با دولت اسپانیا دارند، در فضای مجازی اقدام به انتقاد و توهین از کاپیتان پیشین بارسلونا کرده‌اند که در پیام یکی از آنها آمده است:«شرم‌آور است. ما فکر می‌کردیم که تو مردمت را بیشتر از پول دوست داری.»

 

کد خبر : ۳۹۲۴۳۲