خبرگزاری کار ایران

کلاف سردرگم مدیرعاملی سرخابی‌ها باز نمی‌شود

استقلالی‌ها به واسطه حضور 4 عضو در هیات‌مدیره‌شان و به حد نصاب نرسیدن تعداد آن‌ها به عدد 5 برای انتخاب مدیرعامل با مشکل اساسی مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هر چند روز یکبار توصیه یا مصاحبه‌ای از سوی یکی از مسئولان وزارت ورزش منتشر می‌شود که به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درباره تعیین مدیرعامل هشدار می‌دهند اما کماکان هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده و به نظر نمی‌رسد سرخابی‌ها فعلا این قضیه در اولویت تصمیم‌گیری‌های‌شان قرار داشته باشد.

چند روز گذشته گرشاسبی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود دلیل این که باشگاه پرسپولیس مدیرعامل خود را معرفی نمی‌کند این است که براساس قانونی تیم‌هایی که زیرنظر وزارت ورزش اداره نمی‌شوند نمی‌توانند مدیرعامل داشته باشند. البته ساعدی یکی از مسئولان وزارت ورزش در مصاحبه‌ای این نظریه را رد کرده و گفت تیم‌ها تحت نظر وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و یا هر ارگان دیگری که باشند باید با مدیرعامل اداره شوند.

از آن سو هم استقلالی‌ها به واسطه حضور 4 عضو در هیات‌مدیره‌شان و به حد نصاب نرسیدن تعداد آن‌ها به عدد 5 برای انتخاب مدیرعامل با مشکل اساسی مواجه شده‌اند.

از این مشکل که بگذریم سرپرست‌های فعلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ کدام صلاحیت لازم برای این که حکم مدیرعاملی بگیرند را ندارند و در صورتی که این اتفاق قرار باشد بیفتد هیات مدیره باید گزینه‌های جدیدی را برای دو تیم معرفی کنند. در پرسپولیس گویا شرایط ویژه‌ای در مورد طاهری وجود دارد و در صورتی که قرار باشد وی به فعالیتش در باشگاه پرسپولیس ادامه دهد باید با عنوان سرپرست کار کند. در استقلال هم افشارزاده بازنشسته است و با وجود این که بارها گفته مجوز ادامه فعالیتش را ارائه خواهد کرد این مجوز را رسانه ای نکرده است. بنابراین به نظر می‌رسد او نیز برای مدیرعامل شدن منع قانونی دارد.

با توجه به مشکلات و موانع مطرح شده بعید به نظر می‌رسد که پروژه مدیرعامل دار شدن سرخابی‌ها به این زودی‌ها به نتیجه برسد. این اتفاقات باعث شده تا برخی فشارهای وزارت ورزش در این زمینه را نوعی نمایش و هشدارهای مدیران ورزش را کاملا صوری قلمداد کنند.

 

کد خبر : ۳۹۲۱۴۰