خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش در نشست شورای عالی ورزش همگانی چه گفت؟

وزیر ورزش معتقد است اگر ورزش همگانی کشور پیشرفت کند در ورزش قهرمانی هم پیشرفت‌هایی حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در نشست شورای عالی ورزش همگانی کشور گفت: زحمات بسیاری در زمینه تحقیق و تحقق توسعه ورزش همگانی کشیده شده است در گذشته وقتی ما شعار توسعه ورزش همگانی را مطرح می‌کردیم برخی به آن توجه نمی‌کردند. ورزش همگانی تاثیرات زیادی بر روی روح و روان جامعه دارد. با گفتمان غالب می‌توانیم رویکرد ورزش همگانی را به سوی پیشرفت سوق دهیم. اگر مخاطبان بپذیرند که ورزش همگانی می‌تواند به آنها کمک کند اشتیاق بیشتری به ورزش کردن نشان خواهند داد.

وی افزود: در فرهنگ ورزش کشور باید تغییرات جدی صورت گیرد. رسانه‌ها می‌توانند در کنار معلمان و مربیان ورزشی مساله ورزش همگانی را گسترش دهند. هم افزایی در جامعه باعث رونق ورزش می‌شود. اگر ورزش همگانی کشور پیشرفت کند در ورزش قهرمانی هم تاثیر موثری خواهد داشت. هم اکنون در کشور 21 درصد از مردم ورزش می‌کنند که استان‌های تهران ، اردبیل و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

گودرزی در این‌باره گفت:‌ این آمار به دست آمده می‌تواند چراغ راه ما در زمینه ورزش همگانی باشد و اینکه در کدام گروه باید تمرکز بیشتری انجام دهیم این آمار 21 درصد در ابتدای دولت آینده باید به 30 درصد برسد. مدارس دانشگاه‌ها و تشکلات کارگری می‌توانند در توسعه ورزش کمک بسزایی انجام دهند. شهرداری‌ها به علت داشتن امکانات کافی می‌توانند در زیرساخت‌های ورزشی کشور مشارکت کنند.

وزیر ورزش افزد: امکان توسعه در ورزش همگانی کشور وجود دارد که با همکاری تمامی ارگان‌ها می‌توان برخی از آسیب‌های اجتماعی را حل کرد با گسترش ورزشگاه‌ها مشتری بیمارستان‌ها در زندان‌ها کاهش پیدا خواهد کرد اعتبار آن را هم می‌توان تامین کرد خبرنگاران باید به ورزش همگانی اهمیت بیشتری بدهند زیرا این رویکرد کلان کشور است.

 

کد خبر : ۳۹۱۷۷۳