خبرگزاری کار ایران

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولان فدراسیون انتقادپذیر نیستند/ شرایط روزبهانی روز به روز بهتر می‌شود

اکبر احدی نسبت به آنچه که عدم انتقادپذیری مسئولان فدراسیون بوکس خوانده، واکنش نشان داده و این رویه را به نفع این رشته ورزشی نمی‌داند.

اکبر احدی، مربی تنها نماینده بوکس ایران در المپیک در مورد وضعیت روزبهانی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: بعد از بازگشت روزبهانی از رقابت‌های چین و استراحت کوتاهی که داشت آخرین مرحله از تمرینات خود را به خوبی آغاز کرده است و شرایطش هر روز بهتر می‌شود.

احدی ادامه داد: وی در رقابت‌های چین از ناحیه بینی مصدوم شد که این مصدومیت کاملا برطرف شده است و در مدت باقی مانده سعی می‌کنیم او را از نظر روانی برای مسابقات المپیک آماده کنیم.

وی گفت: در المپیک لندن روزبهانی تا پای مدال رفت ولی از کسب مدال بازماند. در المپیک ریو نسبت به المپیک لندن چهار سال باتجربه‌تر شده است. شرایط روزبهانی در مقایسه با المپیک لندن بهتر است اما متاسفانه امکانات موجود برای یک بوکسور المپیکی مهیا نیست امیدوارم روزی که احسان روزبهانی در رقابت‌های المپیک روی رینگ می‌رود روز او باشد تا بتواند مقابل حریفان سرسخت خود به برتری دست یابد.

احدی به عدم نتیجه گیری بوکسورهای ایرانی در کسب المپیک اشاره و خاطرنشان کرد: نسبت به المپیک لندن نه بودجه تغییر کرده است نه مدیریت فدراسیون. متاسفانه ما نسبت به 4 سال گذشته در کسب سهمیه 3 نفر ریزش کردیم ورزش بوکس در ایران مشکلات فراوانی دارد؛ ترفیع گرفتنها و مدال‌ گرفتن‌ها ثابت نیست و همیشه دچار تغییر می‌شود. مشکلات بوکس با یک جلسه گذاشتن و برنامه‌ریزی کردن حل نمی‌شود. ما برای رسیدن به ثبات باید در فدراسیون شاهد تغییرات باشیم و از قهرمانان بازنشسته بیشتر استفاده کنیم.

مربی تیم ملی بوکس حرفه‌ای ایران به ظرفیت بالای بوکس اشاره کرد و گفت: بوکس ایران ظرفیت معرفی قهرمانان المپیک و جهانی را دارد ولی باید با مدیریت مالی و مدیریت اجرایی مناسبی اداره شود بوکس ایران ظرفیت اعزام یک تیم کامل به المپیک را دارد ولی متاسفانه ما تلاشی برای برنامه‌ریزی بلندمدت نمی‌کنیم. بعد از هر المپیک باید برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کنیم ولی ما تنها یک سال قبل از المپیک به فکر کسب سهمیه و اعزام بوکسورها به مسابقات گزینشی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ورزش بوکس این است که هر چند ماه یک بار به دلایل نامشخص کادر فنی تیم‌های ملی تغییر می‌کند. هیچ مربی‌ نمی‌تواند در این وضعیت نتیجه‌گیری کند.

احدی خاطرنشان کرد: مسئولین فدراسیون بوکس انتقادپذیر نیستند. کارشناسان مربیان و قهرمانان جزوی از خانواده بوکس محسوب می‌شوند باید به حرف‌های آنها گوش داد و از تجربیات آنها استفاده کرد تا همه با همکاری هم به شکوفایی این ورزش پرهوادار کمک کنیم.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۹۰۸۷۰