خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی وزیر ورزش در گفت‌وگو با ایلنا:

کسی نباید در امور فدراسیون کشتی دخالت کند/ تصمیم‌گیری راجع به مدیرعاملی پرسپولیس و استقلال به عهده هیات مدیره دو باشگاه است

مشاور عالی وزیر ورزش اعتقاد دارد کسی نباید در تصمیم‌گیری فدراسیون کشتی بر سر انتخاب فرد مناسب در وزن 125 کیلوگرم دخالت کند.

عبدالحمید احمدی، مشاور عالی وزیر ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد آخرین وضعیت ورزش کشورمان در کمتر از یک مانده تا شروع رقابت‌های المپیک گفت: با توجه به تلاش که در دو سال گذشته هم در فدراسیون‌های ورزشی و هم در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام شده است، در آستانه مسابقات المپیک تفاهم خوبی میان بخش‌های مختلف ورزشی کشور برقرار است و از این جهت می‌توان گفت شرایط ورزش کشور در وضعیت امیدوار کننده‌ای قرار دارد. حتی با وجود اینکه از نظر اقتصادی در این چند سال اخیر در ورزش کشور مشکلات و تنگناهای زیادی داشتیم، اما تلاش کردیم تا کار به بهترین نحو پیش برود و فکر هم می‌کنم در این امر موفق بوده‌ایم.

او ادامه داد: خوشبختانه از نظر کسب سهمیه هم در این دوره با 63 سهمیه‌ای که گرفتیم، بهترین کاروان را در طول حضور ایران در المپیک داریم و این هم نکته مثبتی در ورزش کشورمان است. در این چند وقت اخیر هم جلسات خوبی با فدراسیون‌های المپیکی برگزار کرده‌ایم و می‌توانم بگویم برنامه‌ها طبق روال پیش می‌رود و مشکل خاصی وجود ندارد و از همین جهت پیش‌بینی ما این است که نتایج خوبی در المپیک کسب کنیم.

در دوره قبلی المپیک، کاروان ورزشی ایران از منظر کسب مدال، بهترین نتایج خود را در طول تاریخ کسب کرد. با توجه به اینکه از نظر تعداد سهمیه در این دوره افزایش و پیشرفت داشته‌ایم، فکر می‌کنید بتوانیم نتایجی بهتر نسبت به دوره گذشته کسب کنیم؟ مشاور عالی ورزش در این خصوص اظهار داشت: طبق برآورد اولیه ما، رشته‌هایی که شانس مدال دارند مشخص شده‌اند و رشته‌های دیگر هم که شانس کسب مدال نداریم، مانند دوچرخه‌سواری، حضور کیفی آنها برای ما مهم است و همه باید با تمام وجود در المپیک به میدان بروند. البته باید این را مدنظر داشته باشیم که رشته‌هایی که در کاروان ما شانس مدال دارند، همه در هفته دوم المپیک باید به میدان بروند، و از همین رو توقع داریم رشته‌های دیگر که در هفته اول مسابقات بازی دارند، با انگیزه فراوان در المپیک حاضر شوند. طبعاً در مورد رشته‌های دارای شانس مدال هم که واقعاً‌ امیدواریم بتوانیم نتایج دوره قبل را تکرار کنیم.

وی افزود: البته رشته‌هایی هستند که ما این امید را داریم که در آنها مدال کسب کنیم. مانند تیراندازی که امیدواریم بانوان ملی‌پوش با تکرار موفقیت‌های چند سال اخیر خود در المپیک هم مدال بگیرند. ضمن اینکه در وزنه برداری، تکواندو و کشتی هم که ما موقعیت قابل توجهی برای کسب مدال داریم و همه نگاه مردم و ما به این است که این رشته‌ها مانند همیشه در المپیک بدرخشند. حتی در رشته‌ای مانند کشتی آزاد ما امید داریم که نتایج بسیار بهتر از دوره گذشته المپیک باشد و فقط امیدوارم که ورزشکاران ما در هیچ رشته ای دچار بدشانسی نشوند و بتوانند با کسب موفقیت، مزد تلاش‌های فراوان خود را در این چند سال اخیر بگیرند.

هفته گذشته مسائل رخ داده بر سر مسابقه انتخابی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد که میان کمیل قاسمی و پرویز هادی برگزار شد، حواشی زیادی را در ورزش کشور به وجود آورد. به نحوی که حتی این حواشی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شد. احمدی در واکنش به این مساله عنوان کرد: از همان موقعی که این مساله رخ داد، سعی ما بر این بوده است که کمک کنیم حواشی برطرف شود. تصمیمات فنی بر عهده فدراسیون کشتی است و نباید طوری باشد که بقیه در تصمیمات دخالت کنند. فدراسیون به عنوان متولی کشتی این اختیار را دارد تا در مورد مسائل مربوط به خودش تصمیم بگیرد، در آینده آنها هستند که باید پاسخگوی تصمیماتی که گرفتند باشند و به همین دلیل قطعاً همه جوانب را در کار درنظر خواهند گرفت. دخالت‌ها تنها موجب تضعیف می‌شود و به همین دلیل حتی وزارت هم در امور فدراسیون دخالت نمی‌کند. برای اینکه مسئولیت کار با فدراسیون است. همه باید بدانند که دخالت بقیه در امور فدراسیون نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه موجب تضعیف می‌شود. اینکه یک ورزشکار برای کدام شهر است به هیچ وجه نباید برای ما مساله باشد. برای اینکه کاروان المپیک متعلق به همه ایران است و از آنجایی که فدراسیون کشتی به دلیل مسئولیت سنگینی که دارد، دنبال بهترین نتیجه است، باید به تصمیم آنها احترام گذاشت.

هفته گذشته وزیر ورزش به محل تمرین تیم ملی کشتی فرنگی رفت و با اعضای این تیم دیدار کرد. این درحالی است که وزیر تاکنون به تمرین تیم ملی کشتی آزاد نرفته و این مساله موجب ایجاد شایعاتی مبنی بر اختلاف میان وزیر ورزش و کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد شده است. مشاور عالی وزیر ورزش در پاسخ به این موضوع خاظرنشان کرد: به هیچ وجه اینطور نیست. ایشان به تمرین کشتی آزاد هم خواهد رفت و اگر آن روز نرفت به این دلیل بود که تیم کشتی آزاد تمرین نداشت. مطمئن باشید نگاه وزیر و وزارت ورزش به همه رشته‌ها و ورزشکاران یکسان است و تفاوتی میان آنها قائل نیستیم. حتی طبق برنامه‌ریزی که انجام دادیم وزیر و معوانان ایشان از جمله خود من تقسیم کار کردیم و قرار شد به تمرینات تیم‌های مختلف سر بزنیم که تا الان هم این کار انجام شده است. من امیدوارم فضای خوبی که در چند سال اخیر در ورزش ایجاد شده است و همه با هم یکدل شده‌اند، تا زمان المپیک و حتی بعد از آن هم باقی بماند.

عبدالحمید احمدی در پایان راجع به آخرین وضعیت پست مدیرعاملی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و احتمال تغییر بهرام افشارزاده و علی اکبر طاهری گفت: تصمیم‌گیری در این مورد مربوط به هیات مدیره دو باشگاه می‌شود و ما دخالتی در این زمینه نداریم. ضمن اینکه قرار هم نیست تغییری در کادر مدیریتی دو باشگاه انجام شود و هم آقای افشارزاده و هم آقای طاهری با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد. دو تیم فعلاً در مقطع زمانی مهمی قرار دارند و ثبات داشتن می‌تواند کمک بزرگی به موفقیت این دو باشگاه مردمی بکند. ما با فعالیت سرپرست‌های فعلی دو باشگاه مشکلی نداریم و معرفی شدن یا نشدن آنها به عنوان مدیرعامل هم تنها برعهده هیات مدیره دو تیم است.

 

کد خبر : ۳۹۰۰۷۶