خبرگزاری کار ایران

در برخی رشته‌ها توقع کسب مدال نداریم

هاشمی: حضور در این دوره المپیک باید کیفی باشد/ در سه رشته کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری باید مدال بگیریم

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در برخی رشته‌ها توقع کسب مدال نداریم و همین که سهمیه‌های ما را افزایش دادند، خوب است. در برخی رشته‌ها هم امید مدال داریم و مردم و مسئولین به مدال فکر می‌کنند.

به گزارش ایلنا، کیومرث هاشمی در بازدید از اردوی ملی‌پوشان المپیک دوچرخه‌سواری اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که شده بود امروز برای عرض خسته‌نباشید و خدا قوت به دوچرخه‌سواران در اردو حضور پیدا کرد. بچه‌های ما کار بسیار سختی دارند و در روزهای آخر آماده‌سازی با همت و غیرت ملی تلاش می‌‌کنند. دوچرخه‌سواری در اینچئون واقعا موفق ظاهر شد و مدال‌های خوبی کسب کرد که این موضوع در رتبه‌بندی ما هم تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: به نظرم من حضور در این دوره المپیک باید  کیفی باشد. فدراسیون برنامه خوبی پیش‌بینی کرده و توقع هم این است که رکوردها بهتر از المپیک لندن باشد. با توجه به گزارش‌های داده شده دوچرخه‌سواری ایران در آسیا حرف اول را می‌زند و امیدوارم در المپیک هم خوب ظاهر شوند و نتیجه زحمات خود را بگیرند. 

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در برخی رشته‌ها توقع کسب مدال نداریم و همین که سهمیه‌های ما را افزایش دادند، خوب است. در برخی رشته‌ها هم امید مدال داریم و مردم و مسئولین به مدال فکر می‌کنند. چیزی که می‌دانیم در سه رشته کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری باید مدال بگیریم اما در مورد رنگ مدال چیزی مشخص نیست. در برخی رشته‌ها امید مدال داریم مانند تیراندازی. با توجه به رنکینگ و فعالیت دو ساله خود می‌توانیم روی سکو برویم. در مجموع رنگ مدال هم برای ما مهم است چون در رتبه‌بندی کارمان تاثیر می‌گذارد.

هاشمی در مورد اینکه وضعیت اعزام مربیان تیم‌ها و ورزشکاران چگونه خواهد بود، گفت: من در ریز جزئیات رشته‌ها نیستم اما تقسیم‌بندی کادر فنی با توجه به محدودیت‌ها و بر مبنای سیاست‌های قبلی اولویت با رشته‌های مدال‌آور است. بعد از آن رشته‌هایی که شانس مدال دارند و در آخر هم تیم‌هایی که صرفا حضور پیدا می‌کنند. ما سعی کردیم با هماهنگی فدراسیون‌ها حداقل‌ها را در این زمینه فراهم کنیم.

وی در مورد اینکه احسان حدادی در دوره قبل مدال آورد و تاکنون برای این دوره با توجه به مصدومیت رکوردهایش چندان خوب نیست، گفت: البته باید بگویم که ما در دوومیدانی در کسب سهمیه خوب عمل کردیم. دوره گذشته رکوردها A و B بود اما در این دوره فقط A است. در بحث احسان حدادی چیزی که مربی‌اش گفته از لحاظ آمادگی جسمانی وضعیت بهتری نسبت به دوره قبل دارد. باید در نظر بگیریم که پیک آمادگی ورزشکار در روز مسابقه در المپیک است. نمی‌توان از حالا قضاوت کرد. در مورد نتیجه‌گیری کادر فنی بهتر می‌تواند اظهارنظر کند.

وی ادامه داد: حدادی با توجه به تجربه و حرفه‌ای بودنش قطعا خودش به مدال فکر می‌کند و ما هم امیدواریم این اتفاق بیفتد البته در صحبت‌هایم گفتم که دوومیدانی شانس صددرصد مدال نیست. رشته‌های مدال‌آور ما در هفته دوم کارشان را آغاز می‌کنند. رسانه ها باید در این مورد اطلاع‌رسانی کنند. 

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان در مورد واریز بودجه فدراسیون‌ها گفت: اگر چیزی به ما بدهند ما هم به آنها پرداخت می‌کنیم اما مبالغی که پرداخت شده نیازهای آنها را تا المپیک برطرف می‌کند.

 

کد خبر : ۳۹۰۰۱۷