خبرگزاری کار ایران

بررسی یک پدیده ویژه در فوتبال ایران؛

استقلال و پرسپولیس از تعداد بالای تیم‌های تهرانی چه نفعی می‌برند؟

حدود یک سوم تیم‌های لیگ برتر تهرانی هستند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این اتفاق به نفع سرخابی‌های پایتخت تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امسال با صعود تیم فوتبال پیکان به لیگ برتر، تعداد تیم‌های تهرانی حاضر در لیگ به عدد ۵ رسید و به این معنی است که حدود یک سوم  لیگ برتر تهرانی است.

در حال حاضر لیگ‌ برتر کشور ۱۶ تیم است که زمزمه‌های کاهش تعداد تیم‌ها نیز به گوش می‌رسد و بعید نیست در فصل‌های آتی شاهد این اتفاق نیز باشیم.

از ۳۲ استان کشور ۱۶ تیم می‌توانند در لیگ برتر فوتبال کشور حاضر باشند که در این بین ۵ سهم را تیم‌های تهرانی گرفته‌اند و ۱۱ سهم را برای استان‌های دیگر باقی گذاشته‌اند.

اما این تعداد تیم از پایتخت بیش از همه به نفع سرخابی‌ها است. یعنی در چهار بازی لیگ، از تهران خارج نمی‌شوند و در تهران به مصاف رقبا می‌روند. 

بررسی بازی‌های نیم فصل اول استقلال نشان می‌دهد که این تیم تنها ۵ بار  از تهران خارج می‌شود و آبی‌ها ۱۰ بازی را در تهران انجام می‌دهند! پرسپولیس نیز در نیم فصل دوم چنین شرایطی دارد و از این حیث این دو تیم منتفع شده‌اند. زیرا مجبور نیستند مسافت طولانی طی کنند و خطرات و خستگی راه را تحمل کنند.

از سوی دیگر این دو تیم در تهران تماشاگران بیشتری دارند و می‌توانند جو استادیوم را مقابل تیم‌های بی‌هوادار نفت، پیکان و سایپا به سمت خود برگردانند. 

فصل گذشته اتفاقات جالب‌تری هم افتاد. حریفان تهرانی سرخابی‌ها به علت مشکلات عجیب و غریبی که داشتند،  نمی‌توانستند در ورزشگاه خانگی خودشان میزبان استقلال و پرسپولیس باشند. بنابراین بازی را به استادیوم آزادی منتقل می‌کردند که به این صورت، به نوعی امتیاز میزبانی را به سرخابی‌ها دادند. به احتمال زیاد فصل آینده نیز  باز هم شاهد این اتفاقات خواهیم بود.

کد خبر : ۳۸۹۹۷۳