خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با ایلنا:

بهتر از قادر میزبانی نداریم/ نسبت به المپیک‌های گذشته تیم جوان‌تری را به المپیک اعزام می‌کنیم

چایچی می‌گوید: در ورزش دوچرخه‌سواری همه چیز دستخوش اتفاقاتی است که روز مسابقه رخ می‌دهد.

مصطفی چایچی، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در مورد روند انتخاب نفرات اعزامی به المپیک ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: در آواخر سال گذشته تصمیم گرفتیم که سه مرحله اردو برگزار کنیم و پس از آن نفرات را انتخاب کنیم. رکابزنان بعد از حضور در اردوها و همچنین شرکت در تور آذربایجان به مرحله نهایی اردوها دعوت شدند. در اردوی سرعین که آخرین مرحله انتخابی تیم ملی محسوب می‌شد تست‌های متعددی از دوچرخه‌سوران گرفتیم و نفراتی را انتخاب کردیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در المپیک کسب کنیم.

او ادامه می‌دهد: رکابزنانی که به المپیک ریو اعزام می‌شوند بعد از طی کردن مراحل مختلف از جمله مسیر مسابقه، ارتفاع و قدرت بدنی انتخاب شدند. شهر سرعین با توجه به شباهت زیادی که با مسیر مسابقات المپیک داشت، در انتخاب نفرات کمک بسیاری به ما کرد. هر دوچرخه‌سوار در مسیر خاصی می‌تواند بهترین باشد و ما مسیر رقابت‌های المپیک را مدنظر قرار دادیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در مورد انتقادهایی که به انتخاب نفرات می‌کنند اشاره و خاطرنشان می‌کند: ما هر تصمیمی می‌گرفتیم انتقاد می‌کردند. ما نسبت به المپیک‌های گذشته تیم جوان‌تری را به المپیک اعزام می‌کنیم. جوانگرایی همیشه در دستور کار ما بوده است. ولی در بین دوچرخه‌سواران ایرانی بهتر از قادر میزبانی نداریم. باید در نظر داشت که المپیک بزرگ‌ترین میدان ورزشی جهان است و جای آزمون و خطا نیست. المپیک دوچرخه‌سواران با تجربه و قدرت‌مند می‌خواهد که قادر میزبانی هر دو فاکتور را دارد.

چایچی در خصوص نتایجی که تیم اعزامی به المپیک ریو می‌تواند کسب کند می‌گوید: قدرت دوچرخه‌سواران ما نسبت به سال‌های گذشته بالاتر رفته است. در ورزش دوچرخه‌سواری به دلیل اینکه یک وسیله در آن دخیل است نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. همه چیز دست‌خوش اتفاقاتی است که روز مسابقه رخ می‌دهد. باتوجه به اینکه دوچرخه‌سوارن حرفه‌ای در رقابت‌های المپیک حضور دارند کسب نتیجه کمی سخت است ولی ما با تمام توان به المپیک خواهیم رفت.

 

کد خبر : ۳۸۸۷۲۰