خبرگزاری کار ایران

سرنا ویلیامز برای هفتمین بار قهرمان تنیس ویمبلدون شد

ستاره تنیس بانوان جهان قهرمان گرنداسلم ویمبلدون شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرنا ویلیامز آمریکایی، بانوی شماره  یک تنیس دنیا با برتری 2 بر صفر مقابل آنجلیک کربر آلمانی در بازی نهایی رقابت‌های انفرادی بانوان تنیس گرنداسلم ویمبلدون، فاتح معتبرترین جام سالانه این رشته ورزشی شد.

او در بازی نهایی در 2 ست با نتایج 7 بر 5 و 6 بر 3 از سد رقیب خود گذشت تا ضمن کسب هفتمین قهرمانی در این رقابت‌ها برای بیست‌ودومین بار فاتح یک گرنداسلم شود.

ازی از ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد. آخرین رو در رویی این دو به نفع کربر به پایان رسیده یود. بازی بسیار سخت و دشوار پیش می رفت و هر دو تنیسور گیم به گیم پیش می رفتند تا اینکه در گیم 10 به تساوی 5 بر 5 رسیدند. دو گیم بعد را رسرنا ویلیامز برد و موفق شد ست اول را به سود خود پایان دهد. این ست 47 دقیقه طول کشید این درحالی است که ویلیامز در نیمه نهایی در ظرف 48 دقیقه وسنینا را شکست داده بود.

در ست دوم نیز بازی پا یا پای دنبال شد اما تا گیم 6. بعد از تساوی 3 بر 3 سرنا ویلیامز کار ار به دست گرفت و آنجلیک کربر را تحت تاثیر بازی اش قرار داد و در نهایت ست را با حساب 6 بر 3 از حریف آلمانی خود برد و در مجموع با حساب 2 بر 0 برنده این بازی و قهرمان ویمبلدون 2016 شد. این بازی 81 دقیقه به طول انجامید.

ویلیامز با این قهرمانی همراه اشتفی گراف، تنیسور آلمانی و همسر آندره آغاسی معروف، پشت سر مارگارت کورت که 24 گرنداسلم برده در رده دوم پرافتخارترین تنیسورهای زن تاریخ قرار گرفت.

این 22 مین قهرمانی سرنا ویلیامز در گرند اسلم ها و 7 مین قهرمانی اش در ویمبلدون بود. حالا بعد از این مسابقات او صدرنشین بلامنازع رنکینگ جهان خواهد شد. قابل ذکر است در فینال تنیس دوبل زنان نیز او در ادامه امروز باید به همراه خواهرش بار دیگر در سنتر کورت بازی کند.

 

 

کد خبر : ۳۸۸۵۷۵