خبرگزاری کار ایران

یورو ۲۰۱۶

فرانسه 5-2 ایسلند؛ شاگردان دشان با عبور از کوه یخ به آلمان رسیدند

تیم ملی فرانسه با غلبه بر ایسلند، حریف المان در مرحله نیمه نهایی یورو 2016 شد.

به گزارش ایلنا، در آخرین شب از بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016، یکشنبه شب تیم‌های ملی فرانسه و ایسلند در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 5 بر 2 فرانسوی‌ها به پایان رسید.

فرانسه در این بازی همان‌طور که انتظار می‌رفت بازی هجومی و برتری را نسبت به شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌های یورو 2016 ارائه کرد و مزد شروع طوفانی‌اش را با به ثمر رساندن دو گل در عرض هشت دقیقه گرفت.

گل اول را اولیویه ژیرو در دقیقه 12 با پاسی عمقی از بلیز متویدی در موقعیتی تک به تک به دروازه‌بان ایسلند به ثمر رساند. او با یک شوت قدرتمند توپ را از بین پاهای دروازه‌بان ایسلندی‌‌های عبور داد.

در دقیقه بیستم بازی دومین گل فرانسوی‌‌ها توسط پل پوگبا به ثمر رسید. هافبک یوونتوس با یک پرش بلند کرنری که آنتوان گریزمان ارسال کرد را با یک ضربه سر قوی توپ را به تور دروازه ایسلند چسباند.

فرانسه حتی پس از دوبرابر کردن اختلافش دست از حملاتش نکشید و برای زدن گل سوم تلاش کرد و در دقیقه 43 موفق به انجام این کار نشد. این بار ستاره محبوب خروس‌ها، دیمیتری پایت بود که با پاسی از گریزمان و با شلیکی از پشت محوطه جریمه پیروزی مردان دیدیه دشان را قاطعانه‌تر کرد. این گل اما پایان داستان گلزنی خروس‌ها در نیمه اول بازی نبود چرا که درست در آخرین دقیقه نیمه اول آنتوان گریزمان چهارمین گل میزبان را هم با یک ضربه چیپ زیبا به ثمر رساند. 

ژیرو

در نیمه دوم فرانسه‌ای که بابت کسب پیروزی مطمئن به نظر می‌رسد، از فشار حملاتش نسبت به نیمه نخست کاست و تاوان آن را با گلی که در دقیقه 56 دریافت کرد، داد. این گل را کولبین سیگتورسون در محوطه 6 قدم فرانسوی‌ها با استفاده از توپی که گیلفی سیگاردسون روی دهانه فرانسه فرستاد به ثمر رساند، با این حال خیلی طول نکشید که فرانسه پاسخ گل ایسلندی‌ها را داد و تعداد گل‌هایش را به پنج رساند. این گل را اولیویه ژیرو زننده اولین گل بازی در دقیقه 59 به ثمر رساند تا خودش را در این بازی پنج گله و این بازی را هم به پرگل‌ترین بازی جام تبدیل کند. 

بعد از این گل از جنگندگی دو تیم فروکش کرد اما باز هم این فرانسه بود که توپ و میدان را تحت کنترل داشت اما رفته رفته ایسلند بر بازی سوار شد تا اعاده حیثیت کند و در 84 هم به هدفش نزدیک شد زمانی که بیارنسون با یک ضربه سر از ارسالی که اسکولاسون انجام داده بود، دومین گل ایسلند را زد.

در نهایت بازی بازی با نتیجه 5 بر 2 خاتمه یافت تا فرانسه به سخت‌‌ترین آزمون خود در یورو 2016، رویارویی با ژرمن‌ها در مرحله نیمه نهایی برسد.

اولیویه ژیرو، مهاجم فرانه در پایان این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

 

کد خبر : ۳۸۷۰۱۸