خبرگزاری کار ایران

دیبر فدراسیون اسکی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات هرچه زودتر برگزار شود به نفع اسکی خواهد بود/ در تلاش هستیم میزبانی مسابقات جهانی بزرگسالان را کسب کنیم

شمشکی می‌گوید: ورزش اسکی افراد متخصص و تحصیل کرده‌ای دارد که می‌توانند به رشد این رشته کمک کنند.

بهرام ساوه شمشکی، دبیر فدراسیون اسکی در خصوص وضعیت این ورزش در ایران به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: هر سال که می‌گذرد وضعیت ما از نظر سخت افزاری بهتر می‌شود. با توجه به اینکه ایران به صورت طبیعی دارای مکان‌هایی است که می‌توان از آنها به عنوان پیست اسکی استفاده کرد. این موضوع شرایط ورزش پرهیجان اسکی را در ایران بهبود بخشیده است.

او ادامه می‌دهد: ایران تاکنون توانسته با برگزاری چند مسابقه بین‌المللی چهره خود را بیش از پیش در جهان مطرح کند و رفته رفته می‌توان پیش‌بینی کرد که ایران می‌تواند در این رشته حرفی برای گفتن داشته باشد.

دبیر فدراسیون اسکی خاطرنشان می‌کند: امسال سال حساسی برای اسکی ایران محسوب می‌شود. در فصل تابستان ما میزبان جوانان جهان خواهیم بود. در تلاش هستیم تا وضعیت موجود را هم بهبود دهیم، تا میزبانی‌های بیشتری کسب کنیم. در زمستان امسال باید تیم ملی را برای شرکت در مسابقات آسیایی آماده کنیم تا نتیجه سال گذشته را بهبود دهیم و مدال‌های متعددی کسب کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا میزبانی مسابقات جهانی بزرگسالان را کسب کنیم. آخر این هفته نماینده فدراسیون جهانی برای بازدید از امکانات و تاسیسات به ایران خواهد آمد تا وضعیت میزبانی ایران برای مسابقات جهانی 2017 را مشخص کند. ایران برای میزبانی این مسابقات با کشور اتریش رقابت می‌کند.

شمشکی در پایان به انتخابات رییس فدراسیون اسکی اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به پرکار بودن این فدراسیون در سال اخیر هرچه زودتر وضعیت انتخابات مشخص شود بهتر است. هنوز زمان برگزاری مجمع مشخص نشده است و همه جامعه اسکی منتظرند تا وزارت ورزش و جوانان اسامی و زمان برگزاری انتخابات را مشخص کند. افراد تحصیل کرده‌ و متخصصی در این رشته حضور دارند که می‌توانند به پیشرفت اسکی در ایران کمک بسیاری کنند.

 

کد خبر : ۳۸۴۵۰۳