خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶

چهارمین باخت شاگردان لوزانو در لیگ جهانی

تیم ملی والیبال کشورمان در ششمین دیدار خود در لیگ جهانی، برابر صربستان مغلوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته دوم مسابقات لیگ جهانی والیبال شنبه شب در سالن پایونیر شهر بلگراد به مصاف تیم صربستان رفت و با نتیجه 3 بر یک تن به شکست داد تا این هفته با دو شکست و یک پیروزی برای شاگردان رائول لوزانو به اتمام برسد.

تیم ایران در ست نخست آخرین بازی خود در هفته دوم لیگ جهانی والیبال مقابل صربستان با نتیجه 25 بر 19 مغلوب شد. سرمربی آرژانتینی تیم ایران برای شروع این بازی نیز مانند بازی گذشته از سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، جواد معنوی‌نژاد و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد. دریافت اول، مشکل بزرگ ایران در شروع بازی بود و صرب‌ها با زدن سرویس‌های خوب توانستند از این نقطه، برتری خود را به حریف دیکته کنند. اشتباهات بازیکنان ایران هم مزید بر علت شد تا صرب‌ها 25 بر 19 برنده ست اول بازی شوند.

تیم ایران در ست نخست، 9 امتیاز از اسپک، چهار امتیاز از دفاع و شش امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم صربستان هم 11 امتیاز از اسپک، سه امتیاز از دفاع، سه امتیاز از سرویس و هفت امتیاز از اشتباهات تیم ایران به‌دست آورد.

ست دوم برای تیم ایران بر خلاف ست نخست، بسیار کم‌اشتباه بود و همین عامل باعث شد تا شاگردان لوزانو، تیم برتر میدان باشند. در این ست، دریافت اول به‌خوبی به دست سعید معروف رسید و او توانست با استفاده از پاس‌های متنوع، مهاجمان ایران را تغذیه کند. ست دوم با نتیجه 26 بر 24 به سود ایران تمام شد. دفاع و سرویس خوب سعید معروف در دو امتیاز آخر بازی، نقش مهمی در پیروزی ایران داشت.

01122409

تیم ایران در پایان ست دوم، 23 امتیاز از اسپک، پنج امتیاز از دفاع، سه پوئن مستقیم سرویس و 14 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم صربستان هم 28 امتیاز از اسپک، شش امتیاز از دفاع، چهار امتیاز از سرویس و 11 امتیاز از اشتباهات تیم ایران به‌دست آورد.

صرب‌ها در ست سوم به قدرت حملات خود در حالی اضافه کردند که الکساندر آتاناسیویچ، بهترین بازیکن خود را از ابتدای بازی در اختیار نداشتند. سرویس‌های آنها هم مزید بر علت شد تا دریافت‌های نخست به‌خوبی به دست سعید معروف و در بعضی دقایق به دست علی بهبودی نرسد. لوزانو از تعویض‌های خود هم حداکثر استفاده را کرد، اما اختلاف امتیازاتی که صربستان برای خود ایجاد کرده بود، بیشتر از تلاش بازیکنان ایران بود. ست سوم بازی با حساب 25 بر 18 به سود شاگردان نیکولا گربیچ تمام شد.

تیم ایران در پایان ست سوم، 32 امتیاز از اسپک، هشت امتیاز از دفاع، چهار پوئن مستقیم سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم صربستان هم 44 امتیاز از اسپک، شش امتیاز از دفاع، هفت امتیاز از سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات تیم ایران به‌دست آورد.

نخستین وقت استراحت فنی ست چهارم در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به‌دست آمد. معروف، محمودی، شریفات، فلاح، زرینی، مباشری و مرندی (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در این ست بودند. هر دو تیم پا به پای هم امتیاز گرفتند و در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران برای وقت استراحت فنی دوم نزد مربیان خود رفتند. حمزه زرینی یکی از بازیکنان مؤثر ایران در این ست و در این بازی بود. صرب‌ها در این بازی با اصرار بر سرویس‌های قدرتی و حمایت تماشاگران سالن پایونیر شهر بلگراد 25 بر 21 برنده این ست و 3 بر یک برنده بازی شدند تا همچنان تیم بدون شکست و صدرنشین لیگ جهانی باشند.

تیم ایران در پایان این بازی، 46 امتیاز از اسپک، 9 امتیاز از دفاع، چهار پوئن مستقیم سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم صربستان هم 59 امتیاز از اسپک، هشت امتیاز از دفاع، هشت امتیاز از سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات تیم ایران به‌دست آورد.

شهرام محمودی، قطر پاسور تیم ایران در این بازی 17 امتیاز برای تیم کشورمان کسب کرد. حمزه زرینی هم 15 امتیاز دیگر برای ایران به‌دست آورد.

در این مسابقه اوروس کواچویچ صربستانی با کسب 19 پوئن، امتیازآورترین بازیکن میدان بود.

تیم ایران در هفته سوم لیگ جهانی والیبال روزهای 11، 12 و 13 تیر ماه از ساعت 21 به ترتیب میزبان صربستان، ایتالیا و آرژانتین خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۸۴۴۲۸