خبرگزاری کار ایران

بهترین رکوردهای مرحله گروهی یورو 2016

در مرحله گروهی یورو 2016 فرانسه آمار و رکوردهای عجیبی به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از آس، مرحله گروهی یورو 2016 فرانسه به پایان رسید و آمار عجیبی را بر جای گذاشت. در زیر به کمترین زمان برای گلزنی، بیشترین شوت به سمت دروازه، بیشترین توپ ربایی و... اشاره می شود.

 زمان لازم برای گلزنی
آرنور تراستاسون تنها به 10 دقیقه زمان نیاز داشت تا گلزنی کند اما این گل به بخشی از تاریخ این کشور و یورو تبدیل شد. او گل ایسلند را در دقایق پایانی برابر اتریش به ثمر رساند تا به عنوان تیم دوم در اولین حضورش در یورو به مرحله یک هشتم صعود کند. آلوارو موراتا جز کسانی است که بیشترین گل را در این رقابت ها به ثمر رساند. مهاجم تیم ملی اسپانیا سه گل در سه بازی به ثمر رساند و میانگین یک گل در هر 73 دقیقه را به ثبت رساند.

شوت به سمت دروازه
کریستیانو رونالدو برای باز کردن دروازه مجارستان از هر روشی استفاده کرد تا صعود پرتغال به مرحله بعد را تثبیت کند. مهاجم رئال مادرید دو گل به ثمر رساند اما در مجموع 30 شوت به سمت دروازه حریفانش زد. پس از او گرت بیل با 17 و نانی با 12 شوت قرار دارند.

 توپ ربایی
آرون رمزی مهاجم ولز 31 بار توپ ربایی کرد و بالاتر از بواتنگ آلمانی با 27 توپ ربایی قرار گرفت. اولین اسپانیایی در این فهرست سرخیو بوسکتس با 19 توپ گیری است.

پاس صحیح
تونی کروس با 323 پاس صحیح با فاصله زیادی نسبت به دیگر بازیکنان قرار گرفته است. ژاکا سوییسی با 281 پاس پس از او قرار دارد. آمار پاس های صحیح کروس فوق العاده است(93درصد).

مهار توپ
تور هالدرسون دروازه‌بان ایسلند با 18 دفع توپ تاثیر زیادی در صعودش به مرحله حذفی داشت. پس از او مکگورن با 15 و آکینفیف با 14 مهار توپ قراردارند.
پاس گل
رمزی و ادن هازارد در مرحله گروهی دو پاس گل دادند. دو بازیکن ولزی و بلژیکی تنها کسانی هستند که در این تورنمنت بیش از یک پاس گل داده اند.

 

کد خبر : ۳۸۴۰۱۱