خبرگزاری کار ایران

چرا وزیر ورزش به استقبال آزادکاران قهرمان نرفت؟

نکته روز/جایی که هاشمی بود و گودرزی نه!

در حالی که کیومرث هاشمی برای استقبال از تیم خادم به فرودگاه رفته بود اما خبری از محمود گودرزی نبود و او نماینده‌اش را به این مراسم فرستاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، انگار برای وزیر ورزش تبریک گفتن و رفتن به استقبال کمی سخت بود؛ تبریک به خادم به خاطر تیم بزرگش و استقبال از همین بزرگان وقتی چند ساعت پیش وارد تهران شدند. آنجا که بر هیچ کس اختلاف میان فدراسیون کشتی و وزارت ورزش پوشیده نیست. تیم ملی کشتی آزاد ایران موفق شد در رقابت‌هایی سخت و نفسگیر در خاک آمریکا رقبایی چون میزبان و روسیه را کنار بزند و عنوان قهرمانی جهان را برای هفتمین بار به دست آورد؛ اتفاقی که باعث شد اکثر چهره‌های مهم سیاسی همچون رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی به خادم و تیمش تبریک بگویند اما کسی که باید خوشحالی‌اش از این موفقیت بزرگ را به رخ می‌کشید سکوت کرد؛ این وزارت ورزش بود که قهرمانی آزادکاران را تبریک گفت نه شخص وزیر. پیامی آشکار که طرف مقابل یعنی رسول خادم را به هیچ واکنشی وادار نمی‌کرد. شاید رییس فدراسیون کشتی اصلا به این مسایل فکر هم نمی‌کند. او دغدغه‌های دیگری دارد؛ در آمریکا حسرت خورد که چرا جردن باروز در مسابقات نیست که حسن یزدانی را سخت به چالش بکشد و در تهران اصلا ذوق زده نشان نداده و تاکید کرده است: المپیک. به المپیک باید فکر کنیم.

چند ساعت پیش در مراسم استقبال از آزادکاران قهرمان وزیر ورزش مشاور عالی خود را راهی فرودگاه کرد در حالی که رییس کمیته ملی المپیک شخصا برای قدردانی از خادم و تیمش در فرودگاه حاضر شد. شاید این همان نکته‌ای است که محمد بنا مدت‌ها است درباره‌اش سخن می‌گوید؛ گرفتن احترام از مدیرانی که یا اصلا اهل قدردانی نیستند یا برای ارائه تقدیر و تشکرشان همیشه کمی دیر می‌شود. نکته جالب اینکه کیومرث هاشمی ساعتی پیش در مصاحبه خود به گلایه‌های محمد بنا نیز اشاره کرده و گفته است: نگرانی مربیان به حق است و حتی گاهی محمد بنا صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که به اعتقاد من به حق است و باید مورد توجه باشد و نباید ناراحت شویم، بلکه باید در صدد رفع مشکلات اقدام کنیم. البته 4 روز پیش معاون اول رئیس جمهور درخواست‌های ما را خواستند تا آنها را بررسی کنند.

رییس کمیته ملی المپیک کلید واژه مهمی را مطرح کرده است؛ نباید از شنیدن حرف‌های بنا ناراحت شویم.

او همچنین در خصوص حضور در کنار قهرمانان و ورزشکاران نیز حرف‌های جالبی را مطرح کرده است؛ "این حضورها می‌تواند باعث دلگرمی و تشویق ورزشکاران و مربیان باشد و وظیفه ما بوده که در کنار این قهرمانان باشیم.این واقعیت است که کشتی همیشه در المپیک‌ها درخشیده و به خاطر همین درخشش‌ها همیشه ورزش اول کشور ما بوده است. اگر دقت کرده باشید در 15 دوره حضور در المپیک 8 دوره قبل از انقلاب و 7 دوره بعد از انقلاب، کشتی تنها رشته‌ای بوده که در تمامی ادوار حضور داشته و گل سرسبد ورزش‌هاست."

با همه اینها شاید حق با رسول خادم است. او می‌گوید: متاسفانه خیلی از فرصت‌ها در این مدت از دست رفت و در فرصت باقی‌مانده نیز به جای ورود کردن به مسائل حاشیه‌ای باید به فکر حضوری موفق در المپیک باشیم.

رییس فدراسیون کشتی که پیش از این دو بار به دولت تدبیر و امید نامه نوشته و از آنها خواسته که هوای المپیکی‌ها را داشته باشند اینبار نیز آنها را به استمداد طلبیده و گفته است: دوستان نیز باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرند و با منابع و حمایت‌هایی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، کار کنند.

آزادکاران و فرنگی‌کاران حالا بیش از هر چیز دیگری به ریو می‌اندیشند اما این باعث نمی‌شود که نکته مراسم استقبال را فراموش کنیم؛ وزیر ورزش به مراسم استقبال نرفت. شاید بهتر است محمود گودرزی خود در این باره توضیح دهد. 

 

کد خبر : ۳۸۱۰۹۸