خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ایلنا با کسی که علیفر را دست انداخت

کاربری که با تغییر اطلاعات ویکی‌پدیا، گزارشگر بازی لهستان و ایرلند شمالی را به اشتباه انداخت، اعتقاد دارد این کارش نوعی اعتراض به عملکرد ضعیف صداوسیما در انتخاب گزارشگران مسابقات فوتبال است.

سرهنگ علیفر، گزارشگر بازی لهستان و ایرلند شمالی در اواسط مسابقه این دو تیم گاف جالبی داد! او که اطلاعاتش را از ویکی پدیا به دست می‌آورد به اشتباه نام مهندس ناظر استادیوم شهر "نیس" را امیر دولاب معرفی کرد. اما ماجرا چه بود؟

ماجرا از این قرار است که شب قبل از بازی لهستان و ایرلند، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به نام امیر دولاب که از شیوه جمع آوری اطلاعات سرهنگ علیفر مطلع بوده است به صفحه ویکی پدیا می‌رود و نام مهندس ناظر را به اسم خودش تغییر می‌دهد.

امیر دولاب در مورد اینکه هدفش از این‌کار چه بوده است به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: من می‌دانستم که سرهنگ علیفر اطلاعاتش را از ویکی پدیا به دست می‌آورد، شب قبل از بازی با یکی از دوستانم حرف می‌زدم که قرار شد این کار  را انجام دهم، هدف خاصی هم نداشتم و فکر نمی‌کردم که سرهنگ علیفر از آن استفاده کند.

این کاربر اجتماعی تاکید می‌کند که از علیفر عذرخواهی خواهد کرد، اما در ادامه می‌گوید: صداوسیما به مخاطب خودش اهمیت نمی‌دهد، بالاخره یک جا مخاطب به ستوه می‌آید. باید قبول کرد که گزارشگرهای ما قدیمی شده‌اند و مثل گزارشگرهای خوب دنیا عمل نمی‌کنند. من بعد از سحر بازی‌های بسکتبال را نگاه می‌کنم و لذت می‌برم. این بدیهی است که انتخاب گزارشگر مناسب باعث جذب بیننده می‌شود. دیروز بازی اسپانیا و چک یک گزارشگر جوان بازی را گزارش کرد که من واقعا از دیدن بازی لذت می‌بردم، امیدوارم صدا و سیما به سلیقه مخاطبش اهمیت بدهد و نسبت به این مسائل بی‌اهمیت نباشد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری کار ایران، این آمادگی را دارد که نقطه نظرات مسئولان ورزشی صداوسیما و همچنین واکنش سرهنگ علیفر را در این باره منتشر کند.

کد خبر : ۳۸۰۸۶۷