خبرگزاری کار ایران

جام جهانی بهترین تدارکاتی برای المپیک ریو بود

محمدی: با آمادگی نسبی قهرمان جهان شدیم

محمدی می‌گوید: تیم ملی کشتی ایران با توجه به آمادگی نسبی توانست به مقام قهرمانی جهان برسد.

مراد محمدی، قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان در خصوص قهرمانی تیم ملی کشتی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به اینکه مشخص بود کشتی‌گیران ما با آمادگی نسبی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و به نوعی کادر فنی تیم ملی این رقابت‌ها را به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کرد توانستیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم.

او ادامه می‌دهد: برای اینکه کشتی‌گیران المپیکی ما بتوانند قبل از رقابت‌های المپیک میدان خوبی را تجربه کنند به این مسابقات اعزام شدند. به جز چند کشتی‌گیر باقی ملی‌پوشان ما با در نظر گرفتن آمادگی نسبی بسیار قدرتمند ظاهر شدند در مقابل رقیبانی که با آمادگی کامل روی تشک آمده بودند با اختلاف پیروز شدند.

محمدی در مورد نتایجی که تیم ملی کشتی آزاد می‌تواند در المپیک کسب کند خاطر‌نشان می‌کند: باید توجه داشت که ایران همواره در کشتی آزاد جزو مدعیان است ولی با در نظر گرفتن تمرینات تیم ملی و آمادگی فنی و تاکتیکی آنها سال المپیکی خوبی را پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان به پتانسیل کشتی آزاد در رده نوجوانان اشاره می‌کند و می‌گوید: تمرینات در اردوی تیم ملی نوجوانان با کیفیت دنبال می‌شود و همه کشتی‌گیران تلاش می‌کنند تا به خوبی فنون کشتی را اجرا کنند. با توجه به اهمیت دادن فدراسیون کشتی به تیم‌های پایه در سال‌های آینده که این نوجوانان به تیم‌ ملی بزرگسالان خواهند رسید، کشتی آزاد به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا خواهند کرد.

 

کد خبر : ۳۸۰۳۵۶