خبرگزاری کار ایران

جام جهانی از ۱۵ روز دیگر برای ما آغاز می‌شود

کی‌روش: بازی تدارکاتی خوبی مقابل قرقیزستان داشتیم/مهم‌ترین دستاورد این دیدار تجربه بود

سرمربی تیم ملی فوتبال دیدار برابر قرقیزستان را مفید ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کارلوس کی‌روش پس از برتری 6 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان اظهار داشت: این آخرین بازی ما در این فصل بود و باید هماهنگی‌های‌مان را انجام می‌دادیم و به‌همین خاطر برای رسیدن به کنفرانس تأخیر داشتم. در مجموع بازی تدارکاتی خوبی بود تا بازیکنان هماهنگی بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: قدم آخر ما برای بازی با قطر کمتر از دو هفته دیگر با اردویی که پیش‌بینی کرده‌ایم، خواهد بود و فرصتی است تا برنامه‌های‌مان را پیاده کنیم. به گونه دیگر، جام جهانی از 15 روز دیگر برای تیم ملی آغاز خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به پرسشی  مبنی بر اینکه آیا بازی با قرقیزستان می‌تواند محک خوبی باشد، تصریح کرد: ما خوشحال و راضی از تیم حریفی هستیم که قبول کرد در ایران بازی کند. البته ما منتظر حمایت مالی در ابعاد مختلف هستیم تا بتوانیم با تیم‌های بزرگ‌تر بازی کنیم. مطمئنم با حمایت مالی خواهیم توانست تیم‌هایی که در رنکینگ بالاتری قرار دارند، به ایران بیاوریم و بازی کنیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: یک‌بار دیگر می‌گویم که باید پس از پنج سال بدانید که این واقعیت‌های فوتبال ایران است. بار دیگر از قرقیزستان تشکر می‌کنم که قبول کرد که به ایران بیاید و بازی کند.

«دو ماه پیش انتقاداتی از وزارت ورزش و جوانان کردید و اکنون پس از گذشت این دو ماه چه تغییراتی را شاهد هستید؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: فکر می‌کنم آن زمان کار درستی انجام دادم و اعتقاد دارم که صحبت‌هایم درست بود. وقتی در کشتی و قایق هستیم که به کف دریا می‌رسد و در حال غرق شدن است، کار سختی خواهد بود تا آن کشتی را به مسیر خودش بازگردانیم. در این مدت شاهد بودم که حمایت‌های کامل تاج و دست‌اندرکاران چقدر بوده تا به تیم ملی کمک کنند. شما در عرصه مهمی مشغول هستید و واقعیت‌ها را می‌دانید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: فکر می‌کنم این سؤال را باید همان دو ماه پیش که مطرح کردم، می‌پرسیدید. اگر آن موقع این سؤال مطرح می‌شد شاید حمایت‌هایی می‌شد. در حال حاضر تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم. آخرین اردوی ما ماه ژوئن خواهد بود که فدراسیون تلاش می‌کند این اردو فراهم شود. پیام ما به صورت شفاف گفته شده که جام جهانی برای ما از بازی با قطر آغاز شده است. هر کسی که می‌تواند کمک کند، از صمیم قلب از او تشکر می‌کنیم.

کی‌روش در مورد بازخوردش از ترکیب تیم ملی مقابل قرقیزستان گفت: تجربه. بازیکنی مثل میلاد محمدی داشتیم که تنها دو بازی ملی داشت و با استرس زیادی درگیر بود. امروز استرس محمدی کمتر شد و بازیکنانی چون دانیال ماهینی و محمد طیبی نیز در این گونه بازی‌ها تجربه کسب کردند. هدف ما این است که بازیکنانی که تجربه ندارند تجربه بین‌المللی به‌دست بیاورند. وقتی شما پیراهن باشگاه‌های مختلف مانند استقلال و پرسپولیس را می‌پوشید ممکن است پیراهن‌تان 50 گرم وزن داشته باشد، اما پیراهن تیم ملی را که میلیون‌ها هوادار چشم‌شان به آن است، پس از بازی به خاطر ابهتی که دارد، 50 کیلو وزن پیدا می‌کند.

 

کد خبر : ۳۷۸۷۲۳