خبرگزاری کار ایران

بیانیه بان‌کی مون در واکنش به مرگ محمدعلی کلی

محمدعلی بیشتر از یک بوکسور افسانه‌ای بود

دبیرکل سازمان ملل در پیامی در واکنش به مرگ محمدعلی او را شخصیتی بشر دوست و مدافع صلح نامید.

به گزارش ایلنا، تهران 16 خرداد 1395 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد)- دبیرکل سازمان ملل گفت عمیقا از خبر درگذشت محمدعلی کلی غمگین شده و تسلیت خود را به خانواده ایشان و میلیون‌ها طرفدار وی در جهان ابراز می‌نماید که در غم از دست دادن محمدعلی عزادار هستند.

در بیانیه بان‌کی‌مون که شنبه به وسیله سخنگوی ایشان در مقر سازمان ملل منتشر شده آمده است آقای علی بسیار بیشتر از بوکسوری افسانه‌ای بود و قهرمان جهانی برای برابری و صلح شمرده می‌شود. با ترکیبی غیرقابل قیاس از اخلاق، جذابیت، مزاح و بخشش، ایشان برای دنیای بهتر مبارزه کرد و از موقعیت خود برای کمک به ارتقای انسانیت استفاده نمود.

از 1998 آقای علی به عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد به سراسر جهان به منظور حمایت از کودکان و سایر افرادی سفر کرد که در درگیری‌ها گرفتار شده‌اند و بین مردم و ملت‌ها آشتی ترویج نمود. قبلا نیز ایشان در دهه 1970 برای مبارزه با آپارتاید و بی‌عدالتی نژادی به سازمان ملل متحد آمده بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد افتخار می‌کند از اینکه همراه آقای علی به عنوان پرچم‌دار در افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی لندن 2012 حضور داشته است. این بیانیه می‌افزاید سازمان ملل متحد خرسند است از اینکه از زندگی و تلاش‌های یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های بشر دوست و مدافع تفاهم و صلح بهره برده است.

 

کد خبر : ۳۷۷۷۷۲