خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته آموزش فدراسیون والیبال در گفت‌‌وگو با ایلنا:

صعود مقتدرانه‌ای داشتیم/تیم ملی حاصل تلاش مربیان شهرستانی است

مهران‌پور با تاکید بر اهمیت استعدادیابی در ورزش می‌گوید: به والیبال دوستان ایران این نوید را می‌دهیم که منتظر نسل جدید والیبالیست‌های ایران باشند.

حسین‌علی مهران‌پور، رییس کمیته آموزش فدراسیون والیبال ایران در خصوص بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های گزینشی المپیک ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: «با توجه به نتایجی که تیم ملی ایران در رقابت‌های مختلف کسب کرده بود انتظار این می‌رفت که به المپیک صعود کنیم ولی نه با این قدرت و آمادگی که شاهد آن بودیم. تیم‌ملی ایران حتی شانس آن را دارد که به عنوان تیم اول از این گروه به المپیک راه یابد. این عرض اندام کردن در مقابل تیم‌های بزرگ جهان نشان از پتانسیل بالای والیبال ایران دارد.»

او ادامه می‌دهد: «در 52 سالی که از ورود ورزش والیبال به المپیک می‌گذرد، والیبال ایران چندین بار تا مرز کسب جواز حضور در المپیک پیش رفت که با بدشانسی از این رقابت‌ها باز مانده بود. والیبال ایران در چند سال اخیر به سختی تمرین کرد تا به مقام‌های خوبی در مسابقات جهانی و لیگ جهانی دست پیدا کند و با این درخشش که از تیم ملی در رقابت‌های گزینشی شاهد بودیم اکنون باید به دنبال کسب سکو در مسابقات جهانی باشیم. ما به این قدرت رسیده‌ایم که تیم‌های بزرگ جهان را از پیش رو برداریم و روی سکو قرار بگیریم.»

رییس کمیته آموزش و استعدادیابی فدراسیون والیبال می‌گوید: «تیم ملی ایران حاصل تلاش و زحمات مربیان شهرستانی است که با فراگیری علم روز والیبال، پایه‌های ایران را در این رشته تیمی محکم کردند و رده به رده آنها را به سختی پرورش دادند تا امروز ما پا را از آسیا فراتر بگذاریم و در کنار قدرت‌های جهان رقابت‌ کنیم. والیبال ایران نشان داد که چقدر استعدادیابی و اهمیت دادن به تیم‌ها و مربیان پایه اهمیت دارد. به علاقه‌مندان والیبال این نوید را می‌دهیم که تا چند سال آینده نسل جدید والیبال ایران به تیم ملی خواهد رسید که می‌توانند انتظارات بیشتری از آنها داشته باشند.»

 

کد خبر : ۳۷۷۵۴۸