خبرگزاری کار ایران

نیکوخصال وارد مقولاتی شد که نباید به آنها ورود می‌کرد

مدبر: کی‌روش رفتاری غیرحرفه‌ای دارد/ نباید در مسائلی که به او مربوط نیست دخالت کند

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از رفتار سرمربی تیم ملی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مصطفی مدبر در مراسم معارفه حسن طباطبایی به عنوان مدیر جدید مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: شرکت ما یک شرکت دولتی است که کارش مشخص است. همه تلاش‌ها برای آن است که تیم‌ها، ورزشکاران، فدراسیون‌ها و مردم بهترین استفاده را ببرند.

وی افزود: در ساختار شرکتی گاهی پیش می‌آید که دوستان اشتباه می‌کنند و این باعث می‌شود تغییراتی ایجاد کنیم. اینجا یک اداره کل نیست و یک شرکت است و مدل کار ما یک مدل اقتصادی و شرکتی است. ما یک شرکت هزینه و درآمد هستیم و دولت پولی برای نگهداری نمی‌دهد.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: قرار است دولت پول صندلی‌‌گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی را بدهد اما برای نگهداری بودجه‌ای وجود ندارد. به هر حال مدل اختیارات در شرکت متفاوت است و این ممکن است باعث ایجاد تنش‌‌‌هایی شود که یکی از دلایل این مسئله برداشت‌های غلط است.

مدبر گفت: نیکوخصال زحمات زیادی کشید و من همیشه در سیستم مدیریتی می‌گویم که از کسی که در خط مقدم است، باید حمایت شود اما ما فرزند انقلاب و نظام هستیم و حتما دل‌مان از کی‌روش بیشتر می‌سوزد، چه برسد به حمایت و کار کردن.

وی گفت: ما خط قرمزهایی داریم و اگر کسی از آن خط قرمزها عبور کند، نمی‌توانیم ساکت باشیم؛ حتی اگر این فرد کی‌روش باشد.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: ما چند مشکل در کار داشتیم. نیکوخصال وارد مقولاتی شد که نباید از آنها عبور می‌کرد و این حق را نداشت که وارد چنین فضایی شود و پا را فراتر از آن خط قرمزها بگذارد. او برخوردهایی در سیستم مدیریتی داشت که احساس کردیم که این تغییر مدیریت مجموعه ورزشی آزادی به نفع ورزش خواهد بود. این تصمیم قطعا مدیریتی است و لازم بود انجام شود تا اجازه ندهیم این خط‌ها شکسته شود.

مدبر عنوان کرد: ما در مجموعه آزادی تلاش می‌کنیم اما اگر بخواهیم سیستم ولایی را دور بزنیم این کار غلط است. منظور من از ولایی این است که باید به حرف نفر بالادستی گوش بدهیم. قدر کارهای نیکوخصال را می‌دانم اما در زمان عبور از خط قرمز با هیچ کسی شوخی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: کنار گذاشتن نیکوخصال ربطی به حرف‌های کی‌روش ندارد. ما همیشه بعد از پایان لیگ زمین ورزشگاه آزادی را ترمیم می‌کنیم تا برای فصل جدید آماده شود. تاج برای تمرین تیم ملی درخواست داشت. ما در گذشته با وجود فشارهای زیادی که به زمین وارد می‌شد، زمین اصلی آزادی را در اختیار تیم ملی می‌گذاشتیم که یک نمونه آن برای دیدار با گوام بود با این وجود کی‌روش می‌گوید که دو، سه سال زمین در اختیارشان نگذاشته‌ایم و عنوان می‌کند که خصمانه برخورد می‌شود.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصریح کرد: این از عجایب روزگار است که فردی که کارهای فنی انجام می‌دهد از ما برای نظام دلسوزتر شده است. در واقع کی‌روش رفتار غیرحرفه‌ای می‌کند و مقایسه‌ای که او اخیرا انجام داده در شأن او نیست. او چه جایگاهی دارد که چنین مقایسه‌ای انجام بدهد؟ کی‌روش باید برود و کارهای فنی‌اش را انجام بدهد و دخالت در مسائلی که مربوط به مسئولان دلسوز نظام است، درست نیست. کی‌روش متهم کرده که با تیم ملی رفتار خصمانه وجود دارد اما این رفتار پسندیده نیست.

مدبر اظهار داشت: وظیفه ما این است که به عنوان یک سرباز کمک کنیم تا تیم ملی به موفقیت برسد. در اینجا یک تفاوت بزرگ وجود دارد. موفقیت تیم ملی برای قرارداد کی‌روش خوب است اما برای ما برای حس وطن‌خواهی است کی‌روش نمی‌تواند بیشتر از من عرق ملی داشته باشد. به هر حال این تیم ملی ما است و زمین را برای این تیم آماده می‌کنیم و این خبر را باید بدهم که برای بازی سه‌شنبه آینده با قرقیزستان ورزشگاه آزادی آماده خواهد بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره انتصاب طباطبایی به عنوان مدیر جدید ورزشگاه آزادی گفت: طباطبایی از نیروهای قدیمی است که در بخش‌های مختلف ورزش از جمله فدراسیون‌ها عملکرد خوبی داشته است. می‌خواستند او را از ما بدزدند اما اجازه ندادیم. زمانی که داشتنم به انتخاب مدیر جدید مجموعه فکر می‌کردم به این نتیجه رسیدم که چه کسی بهتر از طباطبایی وجود دارد که تجربه کار در فدراسیون‌ها را داشته و دغدغه‌ها را می‌داند. من دیدم که اینجا بهترین جا است که از تجربیات طباطبایی استفاده کنیم. 

مدبر در پایان اعلام کرد که بودجه خوبی برای ورزشگاه آزادی در نظر گرفته شده و همچنین هاشمی به عنوان سرپرست مجموعه ورزشی کشوری انتخاب شده است.

 

کد خبر : ۳۷۶۵۸۱