خبرگزاری کار ایران

درخواست‌های کیومرث هاشمی از رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری:

با دوپینگ بعضی کشورها جدی‌تر برخورد شود/ لیگ باشگاه‌های جهان را برگزار کنید

ومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی گفت:‌ از مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای این دیدار تشکر می‌کنم چرا که او جایگاه ویژه‌ای در وزنه‌برداری ایران دارند همچنین از شما برای کمک به رفع محرومیت مرادی و علی‌حسینی تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی گفت:‌ از مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای این دیدار تشکر می‌کنم چرا که او جایگاه ویژه‌ای در وزنه‌برداری ایران دارند همچنین از شما برای کمک به رفع محرومیت مرادی و علی‌حسینی تشکر می‌کنم.

وی افزود: از سپردن میزبانی جام فجر که یکی از رقابت‌های گزینشی المپیک است از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم سپردن چنین میزبانی‌هایی به ایران با توجه به توان وزنه‌برداری کشور ما تداوم داشته باشد. شما به توان وزنه‌برداری ایران واقف هستید و همواره ما را به عنوان یکی از پرچمداران وزنه‌برداری دنیا معرفی کرده‌اید و به آن توجه داشته‌اید چه به لحاظ توان مدیریتی در داخل کشور و چه از نظر توان قهرمانی در سطح دنیا.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در چند سال گذشته در سنگین‌وزن و چند وزن دیگر قهرمانان ما حرف اول را در دنیا زده‌اند لذا با توجه به این موضوع و ظرفیت از شما به عنوان رئیس فدراسیون جهانی توقع داریم سهمیه ایران را در بحث کرسی‌های جهانی ببینید و در صورت اعطای این کرسی نماینده ایران همواره حامی شما خواهد بود این حداقل توقع ما از شما است.

هاشمی ادامه داد: دومین درخواست ما از شما در رابطه با موضوع مبارزه با دوپینگ است در دیداری که همراه شهنازی در مجارستان با شما داشتیم با توجه به تأکید شما در مبارزه با دوپینگ و با توجه به جایگاهی که در وادا دارید امیدواریم این موضوع جدی‌تر پیگیری شود با توجه به تأکید IOC تقاضا داریم این موضوع در برخی از کشورها که ید طولای در امر دوپینگ دارند با جدیت بیشتری پیگیری شود. چرا که باعث حفظ آبروی فدراسیون جهانی در المپیک ریو خواهد شد. فکر می‌کنم شما متوجه شده‌اید منظور من چه کشورهایی است. نمی‌خواهم از آنها نام ببرم اما می‌دانیم در 5 کشوری که اخیراً نام آنها اعلام شده است حتی نمونه‌هایی از المپیک پکن و لندن وجود داشته است امیدواریم وزنه‌برداری کمترین سهم را در دوپینک در المپیک پیش‌رو داشته باشد.

وی افزود: موضوع بعدی در خصوص برگزاری لیگ باشگاه‌های جهان و لیگ جهانی است  که با توجه به حضور مدیران قاره‌های آسیا و افریقا در این خصوص صحبت می‌کنم. پیشنهاد می‌کنم فدراسیون جهانی با توجه به علاقه‌مندی کشورهای عضو و وجود این پتانسیل لیگ باشگاه‌های جهان را برگزار کند به طوری که در لیگ جهانی تیم‌های ملی کشورها و در لیگ باشگاه‌ها تیم‌های باشگاهی به رقابت با یکدیگر بپردازند که این موضوع می‌تواند انقلابی در رشته وزنه‌برداری باشد ما هم این آمادگی را داریم در این راستا کمک کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: موضوع بعدی درباره داوران وزنه‌برداری است چرا که سن داوران وزنه‌برداری ایران بالا است و تقاضا داریم این فرصت به داوران ما داده شود تا با حضور در کلاس‌های بین‌المللی سطح خود را ارتقا دهند کمتر از 66 روز دیگر به المپیک زمان باقی مانده است و می‌دانید برنامه‌ریزی برای نظارت بیشتر در این بازی‌ها انجام شده است که امیدواریم حفظ حقوق وزنه‌برداران تمام دنیا کمک کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

کد خبر : ۳۷۶۲۲۸