خبرگزاری کار ایران

نکته‌های فینال جام حذفی از نگاه منصور ابراهیم‌زاده

سرمربی اسبق ذوب‌آهن خستگی بازیکنان این تیم و دور بودن استقلالی‌ها از شرایط مسابقه را عوامل تاثیرگذار در بازی فینال جام حذفی می‌داند.

منصور ابراهیم‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به دیدار فینال جام حذفی که فردا شب میان دو تیم استقلال و ذوب‌آهن برگزار خواهد شد گفت: سه نکته مهم وجود دارد که در این بازی بسیار اثرگذار است و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در مشخص شدن قهرمان جام حذفی داشته باشد. یکی از این نکات نبود بازیکنان کلیدی از هر دو تیم است که هر کدام نقش مهمی در بازی تیم خود دارند. مساله بعدی خستگی تیم ذوب‌آهن است که به دلیل دو بازی سخت برابر العین می‌تواند عاملی منفی برای این تیم باشد و نکته دیگر هم دور بودن تیم استقلال از شرایط مسابقه است. آنها بعد از پایان لیگ هیچ بازی سنگینی انجام نداده‌اند و این مساله هم می‌تواند روی نحوه بازی این تیم در این دیدار سنگین اثر بگذارد.

او ادامه داد: ذوب‌آهن همیشه در مسابقات جام حذفی خوب بازی کرده است و این موضوعی ثابت شده است. نحوه بازی این تیم هم بازیسازی از عقب و ارائه یک بازی با حوصله است، در حالی که استقلال بیشتر متکی به بازیکنان سرعتی مانند جابر انصاری و محسن کریمی است و همین دو شیوه متفاوت می‌تواند باعث شود بازی خوبی را شاهد باشیم. با توجه به شرایط تک بازی بودن فینال، باید گفت هرتیمی که در این دیدار کمتر اشتباه کند و باهوش‌تر باشد قطعاً برنده و قهرمان خواهد شد.

سرمربی اسبق ذوب‌آهن همچنین راجع به شرایط دو تیم برای این دیدار تصریح کرد: به نظر استقلال در حال حاضر شرایط بهتری برای فینال دارد. این تیم سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان را کسب کرده است و از این لحاظ فشار زیادی را احساس نمی‌کند و تنها به فکر قهرمانی است تا به هوادارانش جام بدهد. اما ذوب‌آهن برای حضور در آسیا باید در این بازی پیروز شود و این می‌تواند یک عامل فشار روی بازیکنان خسته این تیم و کاردفنی باشد.

ابراهیم‌زاده در واکنش به این موضوع که تا چه حد این امکان وجود دارد که ضربات پنالتی تعیین کننده قهرمان جام حذفی باشد عنوان کرد: به نظر من سرمربیان هر دو تیم به صورت جدی ولی متفاوت به این موضوع فکر می‌کنند. ذوب‌آهن از نظر بدنی خسته است و طبیعی است که هرچه بازی پیش برود بازیکنان این تیم تحلیل خواهند رفت و از همین جهت قطعاً گل‌محمدی علاقه ندارد بازی به وقت اضافه و پنالتی کشیده شود. از طرف دیگر پرویز مظلومی با علم به خستگی حریف خود شاید بی‌علاقه نباشد که این دیدار بیشتر از وقت قانونی ادامه پیدا کند. چیزی که معلوم است هم این نکته است که هر دو تیم گلرهای خوبی دارند که متخصص ضربات پنالتی هستند و در صورتی که بازی به ضربات پنالتی کشیده شود قطعاً کار هر دو تیم برای قهرمان شدن سخت خواهد بود.

وی در پایان راجع به اینکه کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد گفت: شانس دو تیم در حال حاضر برابر است و نمی‌شود گفت کدام تیم شانس بیشتری دارد. بازی حساس است و همین حساسیت می‌تواند موجب شود بازیکنان در زمین اشتباه کنند و تیمی که کمتر مرتکب اشتباه شود موفق خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۷۵۲۲۹