خبرگزاری کار ایران

تک بازی فینال جای ریسک کردن نیست

زرینچه: نبود خسرو حیدری روی کیفیت بازی استقلال اثرگذار است

پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد به دلیل حساسیت بالای فینال جام حذفی استقلال و ذوب‌آهن محتاطانه بازی خواهند کرد.

جواد زرینچه،‌ پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد بازی فینال جام حذفی که فردا میان این تیم و ذوب‌آهن برگزار خواهد شد به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: تک بازی فینال همیشه و در هر شرایطی از حساسیت بالایی برخوردار است و این حساسیت می‌تواند روی بازی هر دو تیم اثر بگذارد. طبیعتاً ‌در این شرایط هم هر دو تیم سعی خواهند کرد یک بازی بدون ریسک و محتاطانه را انجام بدهند. طبیعی هم است که بازی فینال جای ریسک کردن نیست و همین موجب می‌شود دو تیم در ابتدا چشم به اشتباهات یکدیگر داشته باشند. از شرایط زمین و آب و هوا هم نباید غافل ماند. هر دو تیم برای اولین بار در خرمشهر بازی می‌کنند و شرایط خاص آنجا قطعاً می‌تواند روی کیفیت بازی اثرگذار باشد.

کاپیتان اسبق استقلال در ادامه راجع به غیبت دو مهره کلیدی ذوب‌آهن و استقلال در این بازی اظهار داشت: بدون شک نبود بازیکنان موثر هر تیم در یک چنین بازی می‌تواند روی کیفیت تیم اثرگذار باشد. مخصوصاً نبود بازیکنی مانند خسرو حیدری که جزو نفرات بسیار کلیدی استقلال است در نحوه بازی این تیم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما مربیان دو تیم هم با علم به نبود نفرات کلیدی خود استراتژی تیمشان را برای این دیدار تعیین خواهند کرد و فقط باید باید دید که نفرات جایگزین این بازیکنان غایب آیا می‌توانند وظایف خود را به نحود احسن انجام بدهند یا خیر.

زرینچه در واکنش به این موضوع که خستگی بازیکنان ذوب‌آهن و دور بودن بازیکنان استقلال از شرایط مسابقه، تا چه حد می‌تواند روی کیفیت فینال اثرگذار باشد نیز عنوان کرد: درست است که استقلال بعد از لیگ بازی سنگینی نداشته است و بیشتر زمان این تیم با تمرین کردن سپری شده است، اما همان دوبازی دوستانه هم تا حدی کمک خواهد کرد بازیکنان از شرایط مناسب دور نشوند. اما شرایط برای ذوب‌آهن فرق دارد.آنها دو بازی پرفشار برابر العین انجام دادند که با حذف از آسیا هم همراه شد و علاوه بر خستگی اثرات منفی هم برای آنها داشته است. من اعتقاد دارم که در نیمه دوم و هرچه به پایان بازی نزدیک شویم بازیکنان ذوب‌آهن از نظر بدنی تحلیل خواهند رفت و این مساله قطعاً روی کیفیت این تیم اثر خواهد داشت.

وی در پایان راجع به پیش‌بینی خود از نتیجه بازی فینال گفت: به هیچ وجه این بازی قابل پیش‌بینی نیست. من تنها امیدوارم که هر دو تیم بازی خوبی از خود ارائه بدهند تا مردم خرمشهر و همه فوتبالدوستان شاهد یک بازی دلجشب و تماشایی باشند و در پایان تیمی شایسته‌تر است قهرمان شود.

 

کد خبر : ۳۷۵۲۰۰