خبرگزاری کار ایران

شاکری: مقابل استرالیا نمایش کاملی نداشتیم/ دیدار برابر کانادا تعیین‌کننده است

کارشناس والیبال اعتقاد دارد تیم ملی با وجود پیروزی برابر استرالیا نمایش کاملی از خود ارائه نداده است.

علی شاکری، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص پیروزی تیم ملی والیبال برابر استرالیا در نخستین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک گفت:‌ در این دیدار شروع کار بازیکنان تیم ملی با استرس بود و دلیل این هم به خاطر دو شکستی بود که ما در دوره قبل انتخابی المپیک و سال قبل برابر استرالیا داشتیم. در حقیقت این دو باخت اثرات روانی برای ما داشت و باعث شده بود تا امروز در شروع کار با احتیاط برابر استرالیا بازی کنیم. اما بعد از اینکه دیدیم حریف بازی پراشتباهی را انجام می‌دهد، بچه‌ها با خیال راحتی به بازی ادامه دادند و در حالی که ابتدای دیدار به دلیل اینکه می‌خواستند بدون اشتباه کار کنند از زدن سرویس‌های ریسکی خودداری می‌کردند، زدن سرویس‌ قدرتی را شروع کردند و توانستند نتیجه خوبی هم از این کار بگیرند.

او ادامه داد: ناهماهنگی حریف در دریافت‌ها و حمله و ارتباط بد میان پاسور و تیم استرالیا و دیگر بازیکنان این تیم هم باعث شده بود تا ما بیشتر به بازی مسلط شویم. ضمن اینکه بیرون نشستن کاپیتان استرالیا و جایگزینی یک بازیکن دیگر به جای او در ترکیب این تیم هم کار را برای ما راحت‌تر کرده بود و تمام این موارد در کنار هم موجب شد تا یک برد خوب و شیرین را در نخستین گام از انتخابی المپیک برداریم.

شاکری در مورد عملکرد کاردفنی تیم ملی در این دیدار نیز عنوان کرد: کادرفنی تیم ملی آنالیز خوبی از حریف داشت، به نحوی که بازیکنان هدف استرالیا برای بازیکنان به خوبی مشخص شده بودند و همین موجب به هم ریختن برنامه‌های حریف شده بود. البته ما همانطور که در سرویس عالی بودیم، در دفاع نیز نمایش خیلی خوبی داشتیم. اما نباید از این موضوع غافل شویم که استرالیا نسبت به یکسال قبل افت کرده است و عملکرد این تیم در بازی ایمروز هم همین مساله را نشان می‌داد. ولی در کل با اینکه ما نمایش کاملی در این دیدار نداشتیم توانستیم در اولین بازی این تیم را با یک نتیجه خوب شکست بدهیم و یک برد بسیار روحیه بخش را کسب کنیم.

کارشناس والیبال در مورد عملکرد خوب امیر غفور در این دیدار تصریح کرد: همانطور که تغییر ترکیب استرالیا در لحظات آخر روی بازی ما اثرگذار بود، جایگزینی امیر غفور به جای شهرام محمودی هم برای حریف ما غافلگیر کننده بود و دلیل عملکرد خوب غفور هم همین بود که باعث شد او با بازی خود تیم استرالیا را به هم بریزد و امتیازات زیادی را برای ما کسب کند.

شاکری در پایان راجع به بازی فردای تیم ملی برابر کانادا نیز گفت: سبک بازی کانادا و استرالیا شباهت زیادی به هم دارد، با این تفاوت که کانادا چندین درصد از حریف امروز ما بهتر و کامل‌تر است و بازی برابر این تیم برای ما سخت‌تر از بازی امروز خواهد بود. با توجه به شرایط هم باید گفت که دیدار فردا مقابل کانادا برای ما تعیین کننده خواهد بود و پیروزی مقابل این تیم می‌تواند تیم ملی را در شرایطی ایده‌ال قرار بدهد. چیزی که برای ما واجب است این است که بازیکنان در این دیار با تمرکز کامل به میدان بروند و با توجه به تجربه بالای تیم ملی هم قطعاً همینطور خواهد بود. 

 

 

کد خبر : ۳۷۵۱۴۰