خبرگزاری کار ایران

تکلیف دوچرخه‌سواران المپیکی‌ فردا مشخص می‌شود

کمیته فنی فدراسیون دوچرخه‌سواری فردا (چهارشنبه) اسامی نفرات نهایی را برای دعوت به اردوی پایانی و آمادگی تیم ملی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از فدراسیون دوچرخه‌سواری، پس از پنج ماه از اعلام کسب سه سهمیه المپیک ریو 2016 برای کشورمان در رشته دوچرخه‌سواری جاده، در نهایت کمیته فنی فدراسیون فردا (چهارشنبه) نفرات نهایی را برای حضور در تیم ملی کشورمان اعلام خواهد کرد. این فهرست جهت حضور در آخرین اردوی تیم ملی پیش از اعزام به المپیک ریو است.

یکی از مهمترین مسائلی که به طور حتم در نشست فردای کمیته فنی مورد نقد و بررسی خواهد گرفت، سوابق و نتایج کسب شده توسط رکابزنان در مرحله اول و دوم لیگ برتر جاده (تهران - زنجان)، قهرمانی کشور جاده (مهریز یزد) و سی‌ویکمین دوره تور بین‌المللی ایران - آذربایجان است.

اصغر خالقی دبیر فدراسیون در این خصوص گفت: کمیته فنی در طول این مدت عملکرد رکابزنان را زیر ذربین قرار داد و در نهایت تصمیم گرفت تا 6 نفر را برای اردوی نهایی تیم ملی انتخاب کند، البته باید به این نکته اشاره کرد که نتایج چهار مسابقه مذکور و سوابق رکابزنان که حکم انتخابی المپیک را داشته، ملاک اصلی انتخاب این 6 نفر بوده است. در آخر هم پس از پایان اردوی نهایی و شرکت در تورنمنت های اروپایی و گزینش های لازم تکلیف سه نفر نهایی مشخص خواهد شد.

شاید بتوان با نگاهی به نتایج مسابقات انتخابی، 6 نفر مورد نظر کمیته فنی را حدس زد اما تا پیش از جلسه فردا و گزارش دبیر فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی نمی‌توان حضور کسی را در این فهرست قطعی عنوان کرد. غایب اصلی انتخابی‌های المپیک بدون شک حسین عسکری است. او که با دو مدال طلای خود در مسابقات قهرمانی آسیایی 2015 تایلند به تنهایی یک سهمیه المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد، جایش در مسابقات انتخابی خالی بود و بدون شک فدراسیون تا آخرین لحظه در انتظار وضعیت جسمی او خواهد بود و جای خالی او را حفظ می‌کند.

 

کد خبر : ۳۷۴۰۱۹