خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید قلعه‌نویی از AFC و نحوه بازی تیم‌های عربی

سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز از بی قانونی در AFC انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و النصر امارات گفت: امیدوارم کاروان تیم النصر اقامت خوبی در تبریز داشته باشد که معتقدم حتماً خواهند داشت، مردم ایران و به ویژه تبریز مردم میهمان نوازی هستند. کشور ایران جزو امن‌ترین و زیباترین کشورهای دنیا است امیدوارم وقتی آنها به کشورشان برگشتند بگویند که میزبانی ایرانی‌ها چگونه بوده است.

وی ادامه داد: ابتدا از مردم بابت گل‌هایی که خوردیم عذرخواهی می‌کنم. بعد از 36 سال یک تجربه جدید در فوتبال در بازی رفت با النصر امارات به دست آوردم، آن هم اینکه یک توپ به سمت دروازه ما آمد و 4 گل خوردیم. این نوع بازی‌ها باعث می‌شود فوتبال در آسیا پیشرفت نکند چون زمان مفید در فوتبال روز دنیا بالای 60 دقیقه است اما موقعی که با یک تیم عربی بازی می‌کنید و این تیم گل می‌زند آنقدر وقت تلف می‌کند تا زمان مفید فوتبال به 40 دقیقه کاهش پیدا کند. ما در بازی‌های قبلی با اینکه از حریفان‌ خود پیش افتاده بودیم این کار را نکرده و وقت تلف نکردیم. در بازی رفت داور 2 پنالتی به سود ما نگرفت و در این مورد حق ما ضایع شد

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد: در دیدار فردا باید سعی کنیم اول گل نخوریم و مطمئن باشید اگر گل نخوریم از این مرحله صعود خواهیم کرد. در کل امیدوارم دیدار خوبی را شاهد باشیم.

قلعه‌نویی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود فردا حدود 90 هزار تماشاگر به ورزشگاه یادگار امام بیایند خاطرنشان کرد: امیدوارم تماشاگرها استقبال خیلی خوبی از این بازی به عمل بیاورند تا ما هم بتوانیم آنها را با کمک خدا و اهل بیت خوشحال کنیم. همانطور که گفتم النصر تیم خطرناکی است و باید بازی تاکتیکی‌مان را در زمین پیاده کنیم جدا از این برنامه‌ دیگرمان زدن گل‌های زیاد است. واقعاً استحقاق این را داریم چند گل به النصر بزنیم.

سرمربی تراکتورسازی در واکنش به سوال یک خبرنگار عربی مبنی بر اینکه چرا عصبی به نظر می‌آید، عنوان کرد: نه اتفاقاً من خیلی ریلکس هستم و بسیار هم امیدوارم فردا نتیجه خوبی کسب کنیم. ما ایرانی‌ها قشنگی فوتبال را در خود این ورزش می‌بینیم، شما در بهترین و مهمترین بازی‌های دنیا می‌بینید که بمب‌گذاری می‌شود در حالی که در ایران امنیت کامل وجود دارد، اما AFC از تصمیم شما عرب‌ها حمایت و اعلام می‌کند بازی در زمین دیگری باید انجام شود.

وی در این باره اضافه کرد: ما یک کلمه داریم که اسم آن قانون و فیرپلی است. کلمه‌ای که در AFC از آن استفاده نمی‌شود. سپ بلاتر و دوستانش همچنین پلاتینی به خاطر اختلاس با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شوند اما آیا در AFC هم این برخورد قانونی می‌شود؟ در کدام قانون AFC نوشته شده است بازی‌های خانگی یک باشگاه باید در زمین دیگری انجام شود. امیدوارم نمایندگان AFC و گروه داوری که به ایران آمده‌اند با خاطره خوبی ایران را ترک کرده و گروه داوری نیز قضاوت خوبی داشته باشد. من سال‌های سال مربیگری کرده‌ام و برد و باخت‌های زیادی را دیده‌ام، همه این‌ها خاطره می‌شود اما بعضی چیزها در اذهان باقی می‌ماند.

(در این لحظه نماینده AFC که در سالن کنفرانس حضور داشت با ناراحتی سر تکان داد تا این که مسئولان از قلعه‌نویی خواستند بیشتر از این در مورد AFC صحبت نکند اما او حرف‌هایش را تکمیل کرد.)

وی در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری اندیشیده‌اید تا مانند بازی رفت غافلگیر نشوید، اعلام کرد: بر اساس آمار AFC ما در بازی رفت با النصر 65 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم، 400 پاس داده و 10 موقعیت گل داشتیم. در حالی که تیم حریف 5 موقعیت گل داشت که 4 تای آن را تبدیل به گل کرد. تیم ما یکی از بهترین بازی‌های خود را به معرض نمایش گذاشت ما در بازی برگشت ابتدا سعی می‌کنیم گل نخوریم چون اگر گل نخوریم می‌توانیم گل‌های خورده را جبران کنیم.

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: ما در 3 بازی گذشته خود در لیگ 12 گل زده و مقابل تیم النصر در بازی رفت 10 موقعیت گل داشتیم که 2 پنالتی سالم ما را هم داور نگرفت. که هنوز هم این موضوع برای ما جای تعجب دارد. ما سعی می‌کنیم با وجود هواداران خود و هوای مطلوب شهر تبریز نهایت استفاده خود را از میزبانی ببریم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: متاسفانه هنوز هم برنامه بازی‌های رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به سود تیم‌های شرق آسیاست. چون آنها با یک تیم از اول تا پایان این رقابت‌ها حضور دارند. در حالی که ما پس از 4 ماه تعطیلات با یک تیم جدید در این مسابقات حاضر می‌شویم. امیدوارم با توجه به اینکه آسیا یک قاره بسیار بزرگ است تیم‌های غرب آسیا متضرر نشوند چون این نوع برنامه‌ریزی کاملا به سود تیم‌های شرق آسیاست.

 

کد خبر : ۳۷۳۸۶۶