خبرگزاری کار ایران

شب داغ فوتبال اروپا با چهار فینال در لندن، رم، پاریس و برلین

قاره اروپا امشب شاهد برگزاری سه فینال حساس در کشورهای مختلف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رقابت‌های باشگاهی فوتبال در کشورهای اروپایی امشب با برگزاری سه فینال جام حذفی در لندن، برلین و رم به پایان خواهد رسید.

بعد از اتمام مسابقات لیگ‌های مختلف اروپایی و مشخص شدن قهرمان‌های کشورهای مختلف، حالا با برگزاری سه فینال حذفی در انگلیس، آلمان و ایتالیا قهرمان مسابقات جام حذفی این سه کشور نیز مشخص خواهد شد تا به این ترتیب مسابقات فوتبال باشگاهی کشورهای اروپایی به صورت رسمی تمام شود.

جام حذفی انگلستان؛ منچستر یونایتد-کریستال پالاس

لوئیس فن‌خال و شاگردانش در تیم منچستر عملکرد خوبی در لیگ برتر نداشتند و در حالی که ابتدای فصل هزینه زیادی برای قهرمانی کرده بودند، در انتهای فصل به جایگاهی بهتر از رده پنجم نرسیدند و برای دومین سال پیاپی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازماندند و علیرغم اینکه حتی در صورت شکست در بازی فینال، سهمیه لیگ اروپا را از لیگ برتر گرفته‌اند، به دنبال این خواهند بود که فصل بد خود را حداقل با کسب جام حذفی با شادی تمام کنند. در طرف دیگر عقا‌ب‌های لندنی نیز که در لیگ برتر به رده پانزدهم رسیدند، برای حضور در لیگ اروپای فصل بعد، نیاز دارند تا در این فینال پیروز شوند.

این بازی از ساعت 21 در ورزشگاه ویمبلی شهر لندن آغاز خواهد شد.

جام حذفی آلمان؛ بایرن‌مونیخ-دورتموند

امشب از ساعت 22:30، دو تیم بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند آلمان در فینال جام حذفی حذفی آلمان موسوم به دی‌اف‌بی پوکال در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این بازی جدا از حساسیت‌های معمول به دلیل فینال بودن، به دو دلیل دیگر نیز از اهمین خاصی برخوردار است. نخست برای اینکه پپ گواردیولا سرمربی مونیخی‌ها برای آخرین بار روی نیمکت این تیم خواهد نشست و بعد از این بازی با حضور در منچسترسیتی انگلیس، جای خود را به کارلو آنچلوتی خواهد داد. گواردیولا که در سه فصل حضور خود در مونیخ، سه بار بوندسلیگا و یک بار جام حذفی را فتح کرد، دنبال این خواهد بود که با کسب دومین قهرمانی خود در جام حذفی، وداعی خوب با باواریایی‌ها داشته باشد. هرچند که کارنامه او به واسطه سه سال عدم موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا، کارنامه‌ای ناموفق از سوی هواداران بایرن تلقی می‌شود.

دلیل دیگر حساسیت بالای این بازی را باید آخرین حضور متس هوملس کاپیتان دورتموند در لباس این تیم دانست. هوملس که دو هفته پیش به صورت رسمی به بایرن مونیخ پیوست و فصل بعد در این تیم حضور خواهد داشت، باید آخرین بازی خود برای زنبورها را مقابل تیم فصل آینده‌اش برگزار کند.

جام حذفی ایتالیا؛ یوونتوس-میلان

در آخرین بازی از رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایتالیا، امشب در فینال جام حذفی ایتالیا دو تیم یوونتوس و آث میلان در ورزشگاه المپیکوی شهر رم به مصاف هم خواهند رفت.

شاگردان مکس آلگری که در سری‌آ پنجمین قهرمانی متوالی خود را جشن گرفتند، دنبال این هستند که برای دومین فصل پیاپی جام حذفی را هم کسب کنند تا رکوردی دست نیافتنی از خود به جای گذاشته باشند. در طرف دیگر، میلان که همانند چند سال اخیر شرایطی بحرانی را در کالچیو سپری کرده است و نتوانست سهمیه رقابت‌های اروپایی را کسب کند، می‌خواهد با قهرمانی در جام حذفی ضمن پایان دادن به ناکامی‌های چند سال اخیر خود، سهمیه فصل بعد لیگ اروپا را نیز کسب کند.

این بازی از ساعت 23:15 آغاز خواهد شد.

جام حذفی فرانسه، پاریسن‌ژرمن-مارسی

دو تیم پاریسن‌ژرمن و مارسی فرانسه نیز امشب در ورزشگاه استاددوفرانس شهر پاریس دیدار فینال جام حذفی فرانسه را برگزار خواهند کرد. پاریسی‌ها که با اقتداری کم نظیر در لوشامپوینه قهرمان شده‌اند، در آخرین روز حضور زلاتان ابراهیموویچ در لباس این تیم قصد دارند تا جام حذفی را نیز فتح کنند تا سلطه خود بر فوتبال باشگاهی فرانسه را بار دیگر به رخ بکشند. تیم مارسی نیز که در لیگ فرانسه عملکرد خوبی نداشت، به دنبال این خواهد بود که با غلبه بر رقیب سنتی خود، ضمن قهرمانی در جام حذفی سهمیه لیگ اروپا را کسب کند.

به گزارش ایلنا، با برگزاری چهار دیدار امشب، از مسابقات باشگاهی در سطح قاره اروپا، تنها دو فینال جام حذفی اسپانیا در روز دوشنبه که میان دو تیم بارسلونا و سویا برگزار خواهد شد و لیگ قهرمانان اروپا که روز شنبه هفته آینده میان دو تیم همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید اسپانیا انجام می‌شود باقی خواهد ماند و بعد از این دو  فینال همه چیز تحت‌الشعاع برگزاری رقابت‌های یورو 2016 در فرانسه قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر : ۳۷۳۱۸۹