خبرگزاری کار ایران

ایلنا لیست تیم ملی را بررسی می‌کند؛

آبی کمرنگ تهران و آبی پررنگ خوزستان

لیست تیم ملی فوتبال ایران در حالی اعلام شده که نسبت به دفعه‌های قبل تغییرات محسوسی در آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیست تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی مقدونیه و بازی با این تیم اعلام شد ولی مانند هر بار نکاتی جالب در آن وجود دارد.

  1. اولین نکته در مورد لیست تیم ملی در مورد دروازه‌بان‌هاست. کی‌روش بالاخره بعد از مدت‌ها انتقاد، روی نام سوشا خط قرمز کشید تا این دروازه‌بان همز‌مان با جدایی از پرسپولیس دوران حضورش در تیم ملی هم فعلا به پایان برسد.
  2. نکته دیگر در لیست دروازه‌بان‌ها علیرضا بیرانوند است. علیرضا بیرانوند نقش مهمی در مشخص کردن اینکه کدام تیم بیشترین سهمیه دعوت شده را دارد ایفا می‌کند. پرسپولیسی‌ها از الان او را نماینده پرسپولیس در تیم ملی می‌دانند اما در واقعیت او به واسطه بازی در نفت تهران به تیم ملی در این برهه دعوت شده است. پس با این حساب تیم علیرضا منصوریان با 4 نماینده، بیشترین ملی‌پوش را در تیم کی روش دارد.
  3. مدت‌ها بود که استقلال بیشترین سهمیه را در لیست تیم ملی داشت اما بعد از مدت‌ها این روند تغییر کرد. امید ابراهیمی تنها نماینده استقلال در لیست تیم ملی بود که البته نزدیک بود با مصدومیت ابراهیمی تعداد نمایند‌ه‌های این تیم به عدد صفر برسد.
  4.  11 لژیونر هم در لیست جدید کی روش هستند. روستوف روسیه با دو نماینده از این حیث صدرنشین است. از این 11 بازیکن، سه نفر در لیگ روسیه فعالیت می‌کنند؛ 4 بازیکن در قطر توپ می‌زنند و 4 نفر دیگر در کشورهای هلند، یونان، پرتغال و آلمان به فوتبالشان ادامه می‌دهند.
  5. قهرمانی استقلال خوزستان باعث شد تا چند بازیکن جواب این تیم برای اولین بار حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کنند. محمد طیبی، رحیم زهیوی و دانیال ماهینی این سه نفر هستند. البته سیامک کوروشی هم به واسطه کسب عنوان دومین خط دفاع لیگ همراه با نفت توانست اولین حضورش در تیم ملی را تجربه کند.
  6. همه لیست‌ها غایبانی دارد. اگر بخواهیم به مهم‌ترین غایبان این لیست هم اشاره کنیم باید از خسرو حیدری، رضا قوچان‌نژاد، محسن مسلمان و امید عالیشاه نام ببریم.

 

کد خبر : ۳۷۲۸۴۹