خبرگزاری کار ایران

جام‌جهانی کشتی فرنگی‌- شیراز

راه دشوار شاگردان بنا برای فتح پنجمین جام قهرمانی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا فردا (پنجشنبه) در شیراز برای کسب عنوان قهرمانی جهان به روی تشک خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ترکیبی کامل در رقابت‌های جام‌جهانی شیراز از فردا (پنجشنبه) برای رقابت با رقیبان به روی تشک خواهد رفت تا برای پنجمین بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. تنها غایب تیم ملی ایران در این رقابت‌ها حمید سوریان است که به دلیل وزن کم کردن‌های متناوب کادر فنی تصمیم گرفت تا به او استراحت دهد و قدرت او را برای المپیک حفظ کند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که اسکلت اصلی خود را از المپیک لندن حفظ کرده است و با همان قهرمانان المپیک ریو را هم پشت سر می‌گذارد، به دنبال شگفتی دیگری است. با اندوخته‌های کشتی‌گیران و کادر فنی، تیم ملی کشتی فرنگی ایران جزو قدرتمندترین تیم‌های حاضر در جام‌جهانی شیراز محسوب می‌شود که برای رسیدن به عنوان قهرمانی تیم قدرتمند روسیه را پیش رو دارد.

اگر چه تیم‌های حاضر قبل از آمدن به شیراز عنوان کرده بودند که با نفرات اصلی خود در جام‌جهانی شرکت نخواهند کرد ولی آنچه مشخص است همه آنها برای کسب بهترین نتیجه و شناخت ترکیب اصلی خود برای مسابقات المپیک پا به این دیدارها خواهند گذاشت.

محمد بنا به عنوان مرد متفکر کشتی فرنگی جهان شناخته می‌شود که تیم‌های رقیب بیش از آنکه برای رویارویی با قهرمانان ایرانی برنامه ریزی کرده‌ باشند، به دنبال کشف تکنیک‌های محمد بنا می‌گردند تا شاید با اجرای فن بدل بتوانند فنون کشتی‌گیران ایران را خنثی کنند. ولی آقای خاص کشتی ایران تمرینات خود را پشت درب‌های بسته انجام می‌دهد تا اینکه باز هم کشتی فرنگی ایران بتواند شگفتی ساز شود.

تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به غیب حمید سوریان از روز پنجشنبه 30 اردیبهشت با ترکیب زیر پا با این مسابقات خواهد گذاشت:

59 کیلوگرم: سامان عبدولی- امین مردانی

66 کیلوگرم: امید نوروزی- مهدی زیدوند

71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد- عظیم گرمسیری

75 کیلوگرم: سعید عبدولی- پیام بویری

80 کیلوگرم: رامین طاهری- یوسف قادریان

85 کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی - حسین نوری

98 کیلوگرم: قاسم رضایی- مهدی علیاری

130 کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده – بهنام مهدی‌زاده

کشتی گیران ایرانی در این رقابت‌ها با کشورهای آذربایجان، ترکیه و اکراین هم گروه است. با توجه به ترکیب چهار تیم حاضر در گروه A تیم ایران به عنوان شانس اول صعود محسوب می‌شود و در سوی دیگر و در گروه B این رقابت‌ها روسیه، قزاقستان، بلاروس وآلمان حضور دارند که روسیه برای رسیدن به فینال نسبت به ایران کار آسان تری پیش رو دارد ولی هیچ چیز را در ورزش نمی‌توان پیش بینی کرد. بسیاری از کارشناسان تیم‌های ایران و روسیه را مدعی اصلی کسب قهرمانی می‌دانند ولی باید توجه داشت که باقی تیم‌ها برای کسب بهترین نتیجه به شیراز خواهند آمد و نباید آنها را دست کم گرفت.

 

 

 

کد خبر : ۳۷۲۳۶۸