خبرگزاری کار ایران

گزارش آماری از عملکرد بیرانوند/ 30 کلین‌شیت و کلی حاشیه

به بهانه حضور بیرانوند در پرسپولیس نگاهی داشته‌ایم به عملکرد این بازیکن در سه سال حضورش در نفت تهران.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علیرضا بیرانوند شروع بسیار بدی در لیگ برتر داشت. او در لیگ دوازدهم اولین بازی‌اش برای نفت در لیگ برتر را انجام داد. دیدار مقابل پیکان که روز بدی را پشت سرگذاشت.

نکته جالب در مورد او این است که جانشین سوشا مکانی شد اما روی دو گلی که نفت تهران خورد اشتباه بدی داشت و نفت در آن بازی 2 بر یک بازنده شد. همان دو اشتباه کافی بود تا او برای بازی‌اش در لیگ برتر یک سال دیگر صبر کند. او در هفته هشتم لیگ سیزدهم گلر فیکس نفت شد. این بار تمام حواسش را جمع کرد تا به نیمکت منتقل نشود. بیرانوند در نخستین بازی‌اش گلی نخورد تا خیال نفت را از بابت گلری جدید جمع کند.عملکرد خوب او ادامه پیدا کرد و  علیرضا در چهار بازی از پنج دیدار نخستش کلین‌شیت کرد. او در همان فصل از هفته هشتم به بعد در تمامی بازی‌ها حضور داشت. در این مدت یازده بازی گلی نخورد. ضمن این که یک بار مرتکب پنالتی شد و در هفته آخر هم تنها ضربه پنالتی فصلش را مهار کرد. بیرانوند در دو بازی از لیگ سیزدهم بیشتر از دو بار در یک مسابقه گل خورد. همین عملکرد کافی بود تا سوشا مکانی کاملا به حاشیه برود و بیرانوند نامش را مطرح کند.

لیگ چهاردهم

علیرضا بیرانوند فصل گذشته هم گزینه یک منصوریان برای خط دروازه بود. بیرانوند فقط چهار دیدار فصل قبل را از دست داد. او در بیست‌وشش مسابقه‌ای که درون دروازه قرار گرفت، ده کلین‌شیت ثبت کرد. دو بازی متوالی مقابل پرسپولیبس و تراکتورسازی پاس گل داد، یک بار هم پنالتی داد.

لیگ پانزدهم

 بیرانوند در لیگ امسال پس از حاشیه‌هایی که پیش از دیدار با استقلال به وجود آورد، چند مسابقه متوالی را از دست داد. ولی در هجده دیدار حضوری کامل داشت و در بازی با فولاد خوزستان هم یک نیمه بازی کرد. او در این مدت 1666 دقیقه‌ای فقط یک بار بیشتر از دو گل خورد. ضمن این که تنها پنالتی فصلش را از طارمی گرفت. او 9 کلین‌شیت را هم به نام خودش ثبت کرده است.

آمارهای علیرضا بیرانوند و ثبت 30 کلین‌شیت در دو فصل و نیم اخیر خیال پرسپولیسی‌ها بابت خط دروازه فصل جدیدشان جمع می‌کند. البته اگر بتوانند او را از نظر کری‌خوانی کنترل کنند. 

 

کد خبر : ۳۷۲۱۵۷