خبرگزاری کار ایران

نقدی بر عملکرد مربی محبوب سرخ‌ها؛

برانکو به 4 دلیل در قهرمان نشدن پرسپولیس مقصر است

آیا سرمربی پرسپولیس در قهرمان نشدن پرسپولیس مقصر نیست؟ ایلنا عملکرد برانکو را نقد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در این روزها انتقاد کردن از برانکو کار سختی است. او این روزها طرفداران زیادی دارد. حتی استقلالی‌ها هم مهم‌ترین دلیل موفقیت رقیب را کادرفنی این تیم می‌دانند. یعنی برانکو این فصل توانسته همه را مجذوب هنر مربیگری خود کند. با این حال نگاهی دقیق‌تر به دلایل قهرمان نشدن پرسپولیس در این فصل نشان می‌دهد همانقدر که برانکو دلیل اول و اصلی صعود پرسپولیس از رده شانزدهم به کورس قهرمانی بود در قهرمان نشدن این تیم هم بی‌تقصیر نیست. اما او چه اشتباهاتی را مرتکب شد؟

  1. ضعف خط دفاعی؛ نیازی نیست کارشناس باشید تا بدانید تنها دلیل قهرمان نشدن پرسپولیس در این فصل ضعف دفاعی بود. اشتباهات مکرر و مرگبار مدافعان،تغییرات پی در پی و در نهایت عدم هماهنگی میان آنها. این مشکلات همه می‌توانست با یک تصمیم برانکو در ابتدای فصل حل شود. تصمیم جذب سیدجلال حسینی. بازیکنی که هر سه مشکل ذکر شده را به راحتی حل می‌کرد. علاوه بر اینها تیم صاحب یک لیدر باتجربه و بزرگتر می‌شد که باعث از بین رفتن خیلی از مسائل حاشیه‌ای هم بود.
  2. اعتماد بیش از حد به سوشا مکانی. این درست است که برانکو برای انتخاب دروازه‌بان دستش باز نبود و گزینه‌های موردنیازش هم در نیم فصل نتوانستند به پرسپولیس بیایند اما اعتماد بیش از حد به سوشا یکی از تصمیمات منفی برانکو بود. شاید اگر فرصت بیشتری به لوبانف داده می‌شد او بعد از هماهنگی با دفاع و جا افتادن در ترکیب می‌توانست عملکرد بهتری درون دروازه داشته باشد.
  3. برانکو جزء مربیانی است که گاهی اوقات بیش از حد با بازیکنانش کنار می‌آید. این مشکل را در زمان تیم ملی هم داشت و همین مساله باعث افزایش حاشیه در این تیم شد. اگر او در برابر اصرارهای بچه‌گانه طارمی برای زدن ضربات پنالتی و ایستگاهی مقاومت می‌کرد و اگر حتی یکی از این پنالتی‌ها تبدیل به گل شده بود کار پرسپولیس اصلا به تفاضل گل نمی‌کشید.
  4. یکی از نقاط ضعفی که در طول فصل کارشناسان بارها به آن اشاره کردند ضعف برانکو در تعویض بود. یکی از پرسروصداترین تعویض‌های او به زمین آوردن علیرضا نورمحمدی بود که بارها در دقایق پایانی از پرسپولیس امتیاز گرفت.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که نایب قهرمان شدن با شرایط عجیب این تیم و اشتباهات فردی بازیکنان و اشتباهات داوری فقط از عهده برانکو برمی‌آمد اما به طور حتم اگر او هم اشتباهات کمتری داشت جام را به همراه بازیکنانش بالای سر می‌برد. 

 

کد خبر : ۳۷۱۴۴۹