خبرگزاری کار ایران

هاشمی:‌ می‌خواهیم با آلمان تفاهم‌نامه همکاری ورزشی امضا کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک ایران با همتای آلمانی‌اش دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، صبح امروز (یکشنبه) کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران و آلفون هرمان رئیس انجمن ورزش‌های المپیکی آلمان (کمیته ملی المپیک) با یکدیگر دیدار و در مورد امضای تفاهم‌نامه همکاری گفت‌وگو کردند.

هاشمی در ابتدای این نشست اظهار داشت: حضور هرمان در ایران بازتاب خوبی داشته است. آلمان در ساختار ورزش به ویژه مسائل آموزشی بسیار اصولی کار کرده و من می‌دانم که در حال حاضر 89 هزار و 200 باشگاه در این کشور فعالیت می‌کنند که ویژگی برجسته آلمان است.

وی ادامه داد: ما علاقه‌مندیم از تجارب باشگاه‌داری آلمان استفاده کنیم و همچنین در مورد جزئیات تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور نیز بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: ما در ایران در سه حوزه ورزش قهرمانی، همگانی و آموزش و پرورش فعالیت بیشتری داریم. ما با 12 مدال در المپیک لندن هفدهم شدیم که نشان می‌دهد در ورزش قهرمانی عملکرد خوبی داشته‌ایم. در قاره آسیا نیز همیشه بعد از چین، کره و ژاپن چهارم یا پنجم بوده‌ایم.

هاشمی ادامه داد: امیدوارم شرایطی مهیا شود که بتوانیم در ریودوژانیرو تفاهم‌نامه همکاری ورزشی را امضا کنیم. این تفاهم نامه چند محور مهم خواهد داشت که اولین آن تبادل مربی است. ایران در تکواندو، کشتی و کاراته پتانسیل خوبی از نظر مربی دارد و کشور آلمان نیز در شمشیربازی و فوتبال جزو بهترین‌هاست.

وی گفت: اردوهای مشترک تمرینی که به تبادل فرهنگی دو کشور کمک می‌کند نیز در دستور کار ما قرار دارد. مردم ایران و آلمان از نظر فرهنگی و رفتاری شبیه به هم هستند وفاداری و رفتار احساسی را در زندگی روزمره مردم ایران می‌توان دید. برگزاری دوره‌های آموزشی در محورهای مختلف نیز جزو برنامه‌های ما است. همچنین تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران و تبادل اطلاعات در زمینه باشگاه داری و خصوصی‌سازی نیز جزو علاقه مندی‌های ما است. ما همچنین با توجه به حضور هرمان در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی اسکی خواهان همکاری ویژه ایشان با فدراسیون اسکی ایران هستیم.

 

کد خبر : ۳۷۱۲۹۳