خبرگزاری کار ایران

ماندن یا نماندن من در ملوان ربطی به بازی روز جمعه نخواهد داشت

رضاییان: ملوان توانایی این را دارد که دست به کاری بزرگ و خاص بزند

مدیرعامل باشگاه ملوان گفت: اعتقاد خود من این است که تیم ما این توانایی را دارد که در یک روز سخت دست به کاری بزرگ و خاص بزند و من خیلی امیدوارم که روز جمعه مشهد را با دست پر ترک کنیم.

مسعود رضاییان، مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به تساوی هفته گذشته این تیم برابر صبا و بازی حساس روز جمعه ملوان مقابل سیاه‌جامگان گفت: متاسفانه در بازی مقابل صبا 5 دقیقه مانده به پایان بازی گل خوردیم و سرنوشتمان به بازی آخر کشیده شد. در این شرایط هم وقتی پیروزی را از دست می‌دهید و نمی‌توانید انتظارات هواداران را برآورده کنید، قطعاً تیم از نظر روحی دچار مشکل می‌شود و این می‌تواند در رویه تیم اثر بگذارد. به هیمن دلیل هم تمام تلاش ما در چند روز گذشته این بوده است که روحیه تیم را ترمیم کنیم.

او ادامه داد: بازی روز جمعه فینال ته جدول است و باید رفت و مبارزه کرد. نتیجه هم که قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی می‌تواند در نتیجه بازی اثرگذار باشد.

مدیرعامل ملوان در پاسخ به اینکه شانس بقای ملوان در لیگ را چه اندازه می‌دانید عنوان کرد:‌ در این مورد دو دیدگاه وجود دارد، دیدگاه اول که نگاه خوشبینانه خود ماست که اعتقاد داریم این بازی را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم و در لیگ می‌مانیم. اما دیدگاه دوم بحث آماری است. من در این چند روز جدول را به دقت بررسی کردم و نکته جالب توجه برای من این بوده است که از هفته بیست و یکم به بعد، ترتیب تیم‌های پایین جدول بعد از سپاهان به همین شکلی بوده است که الان است و از آن موقع تا حالا هیچ تغییری در آن ایجاد نشده. خوب وقتی هشت هفته این ترتیب تغییر نکرده، می‌تواند این هفته هم تغییر نکند.

رضاییان پیرامون همین موضوع افزود: طبق شرایط فعلی جدول، 12 حالت برای بازی ما برابر سیاه‌جامگان و راه‌آهن مقابل پرسپولیس وجود دارد که می‌تواند سرنوشت دو تیم دیگر سقوط کننده را مشخص کند. یعنی 12 احتمال در نتیجه وجود خواهد داشت که تیمی سقوط کند و یا در لیگ بماند. در 7 حالت از این 12 حالت، ملوان در لیگ ماندنی است که طبق آمار می‌شود 59 درصد. برای راه‌آهن 3 حالت وجود خواهد داشت که می‌شود 26 درصد و سیاه‌جامگان هم تنها 2 در حالت در لیگ خواهد ماند که یعنی از نگاه آماری فقط 15 درصد شانس باقی ماندن در لیگ را خواهد داشت. همه این‌ها از منظر تجزیه آماری است، اما چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌شود به این آمارها دلخوش کرد و باید برای نتیجه گرفتن تلاش کرد. اعتقاد خود من این است که تیم ما این توانایی را دارد که در یک روز سخت دست به کار بزرگ و خاص بزند و من خیلی امیدوارم که روز جمعه مشهد را با دست پر ترک کنیم.

آیا باقی ماندن شما در سمت مدیرعامل باشگاه ملوان، بستگی به نتیجه بازی این تیم مقابل سیاه‌جامگان دارد؟ مسعود رضاییان در پاسخ به این سوال اظهار داشت: بحث ماندن یا نماندن من در ملوان از نگاه خودم ربطی به نتیجه بازی روز جمعه نخواهد داشت. اما اینکه نگاه هیات مدیره باشگاه چه چیزی است را من نمی‌دانم. من فعلاً در این سمت قرار دارم و وظیفه خودم می‌دانم که برای باقی ماندن ملوان در لیگ هر کاری از دستم ساخته است انجام بدهم و به این باشگاه کمک کنم. اینکه دیگر در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد از دست من خارج است.

مدیرعامل باشگاه ملوان در پایان راجع به بیانیه صادر شده از سوی این باشگاه و هشدار باشگاه ملوان به سازمان لیگ نسبت به حوادث هفته آخر لیگ گفت: ما فقط قصد داشتیم به دوستان در سازمان لیگ گوشزد کنیم که در هفته آخر بیشتر مراقب باشند. وگرنه ما هیچ نگرانی از چیزی نداریم. 

 

کد خبر : ۳۷۰۰۲۳