خبرگزاری کار ایران

حرف‌های خواندنی محسن خلیلی درباره طارمی و برانکو

مهاجم گلزن اسبق پرسپولیس درباره شانس قهرمانی این تیم اظهارنظر کرد.

بعد از مدتها آقای گل لیگ برتر از پرسپولیس می‌آید. قهرمانی پرسپولیس در آخرین دوره لیگ با آقای گلی محسن خلیلی همراه بود و هواداران این بار هم امیدوارند که آقای گلی مهدی طارمی با قهرمانی همراه شود. محسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا نشان داد از این که قرار است این اتفاق بیفتد نه تنها ناراحت نیست بلکه خوشحال است!

متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در زیر بخوانید:

بعد از مدت‌ها باز هم آقای گل لیگ از پرسپولیس است. از این که این عنوان را که آخرین آقای گل پرسپولیس بودی از دست می‌دهی ناراحت نیستی؟

اصلا. آرزوی من این است که  آقای گل شدن طارمی مثل زمان من با قهرمانی تیم همراه شود تا هم شیرینی‌اش برای هوادران بیشتر شود هم برای خود مهدی به عنوان بهترین گلزن لیگ.

طارمی چه ویژگی‌هایی دارد که توانست بعد از مدت‌ها خط حمله پرسپولیس را بیمه کند؟

مهدی واقعا بازیکن با استعدادی است. او توانست از فرصتی که کادرفنی در اختیارش قرار داد استفاده کند و برخلاف مهاجمانی مثل عباس‌زاده این موقعیت را به راحتی از دست نداد. طارمی از اولین فرصت تا امروز نهایت استفاده را برده است.

البته خیلی ها اعتقاد دارند طارمی هنوز مهاجم کاملی نیست و راه زیادی برای تبدیل شدن به یک مهاجم ششدانگ دارد.

صد در صد همینطور است و این که توقع داشته باشیم او از الان ایراد و نقطه ضعفی نداشته باشد اشتباه است. او هنوز ضعف‌هایی در زدن ضربات آخر، تمرکز نداشتن، ضربات پنالتی و ضربات سر دارد که مهم ترین آن ضربه پنالتی است. یک مهاجم باید پنالتی زن خوبی هم باشد. مهدی فعلا پنالتی‌گیر خوبی است اما باید ضعفش را در زدن پنالتی هم برطرف کند. یک مهاجم حرفه‌ای باید از هر دو موقعیت گل، یکی را گل کند.

پرسپولیس برخلاف تصوری که از برانکو وجود داشت بسیار تهاجمی و زیبا بازی می‌کند و بهترین خط حمله لیگ را هم دارد. دلیل موفقیت برانکو در این نوع بازی را چه می‌دانی؟

تنها و اصلی‌ترین دلیل موفقیت پرسپولیس در این فصل را باید برانکو دانست. او به خوبی لیگ و بازیکنان خودش را آنالیز کرد و تیمی را راهی میدان کرد که فاکتورهای موفقیت در این لیگ را داشت. در لیگی که میزان دوندگی پایینی دارد پرسپولیس با دوندگی بازیکنانش توانست با ارائه یک بازی هجومی موفق شود.

البته پرسپولیس به همان اندازه که در خط حمله قدرتمند است، در خط دفاعی و کارهای دفاعی ضعف دارد.

اتفاقا برانکو برای حل کردن مشکل دفاعی تیمش و برای این که ضعف دفاعی تیمش را پوشش دهد رو به بازی هجومی آورده تا توپ بیشتر در زمین حریف باشد و به زمین خودی نیاید و این خودش نشان دهنده توان بالای او در مربیگری است.

سرنوشت قهرمانی لیگ را چطور می‌بینید؟ پرسپولیس قهرمان می‌شود؟

این آرزوی همه پرسپولیسی‌هاست که بعد از این همه بالا و پایین و بعد از چند سال سخت قهرمان شوند. همه چیز به ساق بازیکنان پرسپولیس و البته نتیجه بازی ذوب‌آهن در اهواز بستگی دارد که امیدوارم تمام این اتفاقات بیفتد و در انتهای لیگ پرسپولیس جام قهرمانی را برابر هوادارن بالای سر ببرد.

 

کد خبر : ۳۶۹۸۳۵