خبرگزاری کار ایران

خادم: هدف اصلی کشتی کسب مدال در المپیک است

رئیس فدراسیون کشتی معتقد است که کسب مدال در المپیک اصلی‌ترین هدف فدراسیون کشتی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رسول خادم درباره کسب سهمیه‌های کامل المپیک توسط کشتی گفت: کسب هر ۱۲ سهمیه المپیک توسط کشتی، نشان از جایگاه بزرگ کشتی ایران به‌عنوان ورزش ملی کشور، در جهان ورزش دارد، گرچه لازمه کسب نتیجه در المپیک، گرفتن سهمیه است، اما هدف قهرمانان ملی کشتی ایران، حضور در المپیک نیست، بلکه کسب مدال است. کشتی با تکیه بر حمایت مردم، با همه تنگناها با زحمت و تلاش شبانه روزی کادرهای فنی و قهرمانان ملی‌اش برای دستیابی به قله المپیک گام بر می‌دارد.

وی درباره عملکرد سوریان تصریح کرد: به لطف خدا و با سعه صدر و صبوری کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشور و تلاش مضاعف حمید سوریان به‌عنوان قهرمان بزرگ ورزش ایران، در آخرین مرحله از مسابقات گزینشی المپیک، کشتی کشور موفق به کسب سهمیه نهایی از مسابقات گزینشی ترکیه شد و با دریافت این مجوز، مجموعه اوزان کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در المپیک سهمیه لازم را کسب کردند.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان گفت: حمید کشتی‌گیری کاملاً حرفه‌ای و با تجربه است و موفقیت او و کسب سهمیه‌اش مردم عزیزمان را خوشحال کرد. او قطعا به فکر کسب بهترین نتیجه در المپیک ریو 2016 خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۶۸۹۵۲