خبرگزاری کار ایران

کمالوند: خودم را آماده انتقاد استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها کرده‌ام/باید از اعتبار فوتبال تبریز دفاع کنیم

سرمربی گسترش فولاد تبریز گفت: اگر بازی را ببریم، پرسپولیسی‌ها به من فحاشی می‌کنند و اگر بازی را ببازیم استقلالی‌ها فحاشی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، فراز کمالوند در نشست خبری قبل از دیدار گسترش و پرسپولیس گفت: شاید بعد از آرزوی قهرمانی مهم‌ترین موضوع این باشد که اگر یک تیم نتواند قهرمان باشد در تعیین قهرمان نقش دارد. پس حالا که نمی‌توانیم قهرمان شویم دوست داریم در تعیین قهرمان دخیل باشیم. هفته گذشته استقلال خوزستان را متوقف کردیم و الان هم سعی می‌کنیم پرسپولیس را با شکست مواجه کنیم.

کمالوند ادامه داد: در هر صورت مهم‌ترین چیز آبروی فوتبال آذربایجان است و مهم‌ترین بخش این است که باید از این اعتبار دفاع کنیم. چون چشم میلیون‌ها نفر به این بازی تعیین‌کننده است و باید با تمام توان برای اعتبار و آبروی مردم و فوتبال آذربایجان به میدان برویم.

وی گفت: البته خودم را برای انتقادات چه از طرف تیم آبی پایتخت و چه از طرف تیم قرمز پایتخت آماده کردم، اما متأسفم که فوتبال به سمت و سویی می‌رود که هر چه دل‌مان بخواهد مطرح می‌کنیم و این نوع نگرش اصلا جالب نیست چون باید از فوتبال لذت ببریم. از یک سو استقلالی‌ها گفتند می‌خواهیم شُل بازی کنیم و یا با هدایتی صحبت کردیم و از یک سو پرسپولیسی‌ها انتظار بی‌جهت دارند که چرا می‌خواهید با انگیزه بازی کنید اما مگر این صحبت‌ها می‌شود؟ مگر عزت و آبروی خود را از کوچه پیدا کرده‌ایم؟

سرمربی گسترش فولاد گفت: این آبرو با حمایت هواداران به دست‌ آمده و من خودم را مدیون آنها می‌دانم. پس چگونه دلمان راضی می‌شود که از این مرام و معرفت به دور باشیم و از دوستان خواهش می‌کنم که کمی منصف باشند. ما هدفمان مشخص است و آن هم پیروزی در بازی فردا است و اگر استقلال هم بود همین را می‌گفتم.

وی تأکید کرد: هر یک پله‌ای که بالا می‌آییم 700-600 میلیون سود و هر پله‌ای که از رتبه هشتم پایین می‌رویم به همین مقدار ضرر می‌کنیم. ما اگر هشتم شویم اندازه قرارداد خودمان می‌گیریم. هر یک پله 7 درصد اضافه و هر رده پایین‌تر 7 درصد از قرارداد ما کم می شود و این 7 درصد اصلا مبلغ کمی نیست.

وی افزود: هفته گذشته با ناداوری و ناجوانمردی ما را بازاندند. دقیقه 10 باید سپاهان 10 نفره می شد و دقیقه 20 هم یک آفساید اشتباه اعلام کردند. در دقیقه 90 هم داور اسپک بازیکن حریف در 18 قدم را ندید. در بازی با پدیده هم گل این تیم خطا بود و ما امسال بیش از 12 امتیاز از اشتباهات داوری از دست داده‌ایم. نمی شود زحمت بکشیم و با خون و دل تلاش کنیم اما با سادگی از آن بگذرند و آخر هم بگویند که اشتباه شده است.

کمالوند تأکید کرد: حرفی که باید می‌زدم را زدم. اول اعتبار و شرف مردم آذربایجان است و دوم سود و زیانی است که بابت صعود یا نزول در جدول می‌کنیم. یعنی دو رده نزول از هشتمی حدود یک میلیارد و 400 میلیون ضرر برای بازیکنان و کادر فنی و کدام عاقلی این مسائل را نادیده می‌گیرد. به ما چه که پرسپولیس می‌خواهد ببرد؟ ما می‌خواهیم در قهرمانی تأثیرگذار باشیم و حتی اگر با استقلال هم بازی داشتیم همین حرف را می‌زدم.

سرمربی گسترش یادآور شد: هر هواداری که دلش برای آذربایجان می‌طلبد فردا به ورزشگاه بیاید تا تنها نباشیم. شرایط میزبانی را از ما گرفتند و می خواهیم تا فردا تمام مردم آذربایجان از ما حمایت کنند و ما هم قول می‌دهیم تا آخرین قطره تلاش خود را بکنیم.

وی در مورد اینکه چرا میزبانی از گسترش برای بازی فردا گرفته شد، گفت:‌از اول امسال برای میزبانی با تمام نهادهای ذی‌ربط رایزنی کرده و موافقت آنها را گرفتیم اما متأسفانه پس از اتفاقات دیدار پرسپولیس و استقلال اهواز موضوع از حالت عادی خارج شد و چهارشنبه هفته پیش شورای امنیت کشور در جلسه‌ای مصوب کرد که در دو هفته پایانی تیم‌هایی که برایشان قهرمانی یا صعود مهم است در استادیوم اصلی شهر بازی کنند و این موضوع بحث را از فوتبال خارج کرد و چون به شورای امنیت کشیده شد دیگر نمی‌توانستیم کاری کنیم.

کمالوند گفت: ما تیم اول امسال از لحاظ کسب نتایج در بازی‌های خانگی هستیم و وقتی این آمار را داریم پس دوست داریم در خانه خودمان بازی کنیم اما دیگر مسائل فوتبالی نبود.

وی در مورد اینکه چرا تیمش طراوت لازم را ندارد، گفت: قاطعانه نمی‌گویم که بدون شک بیشترین صدمه را امسال از داوری خوردیم و هیچ تیمی اندازه ما از داوری لطمه نخورد. بیش از 12 امتیاز را داوران از ما گرفتند و حتی بیش از یک هفته هم از اشتباهات داوری سود نبردیم. شاید چون پشتوانه تماشاگر نداریم و نجابت به خرج می‌دهیم لطمه می‌خوریم. اوج آن هم اتفاقات هفته گذشته بود که توپ و میدان دست ما بود اما به اشتباهات داوری باختیم و مجموعه همین اشتباهات باعث شد تا سهمیه را از دست بدهیم. فردا انگیزه زیادی داریم و الان هم در مرز صعود هستیم. شما فوتبالیست‌ها را می‌شناسید. آنها خون به پشه نمی‌دهند و همه نرگدا و خسیس هستند و به همین دلیل با تمام توان مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند. هر چند که می‌دانستیم بازی قهرمانی شاید به بازی ما کشیده شود. فکر می‌کنم بازی خوبی شود خصوصا اگر هواداران بیایند چرا که زشت است برای این بازی ورزشگاه خالی باشد.

سرمربی گسترش یادآور شد: فردا 40 میلیون نفر بازی ما را می‌بینند و دوست داریم با شکست یا توقف پرسپولیس نقش خودمان را در قهرمانی ایفا کنیم. الان قهرمانی به دست تبریزی‌ها افتاده و امیدوارم تراکتور هم فردا مقابل استقلال نتیجه خوبی بگیرد. در واقع بچه‌هایی که در دیار ستارخان و باقرخان هستند همه مثل آنها باشرف هستند. آنها نیز می‌گفتند به ما ربطی ندارد چه تیمی نتیجه بگیرد و تأکید می کردند که آبرویشان مهم‌تر است.

وی گفت: فوتبال خیلی بد شده است. هواداران استقلال و پرسپولیس مدام در اینستاگرام من فحاشی می‌کنند و یکی می‌گوید شرف نداری اگر ببری و یکی می‌‌گوید شرف نداری اگر نبری. نمی‌دانم این چه فوتبالی است و ما در هر صورت بی‌شرف هستیم و این خیلی بد شده چون تا زمانی که یادم می‌آید فضای فوتبال اینطوری نبود.

کمالوند گفت: امیدوارم هر کسی تلاش بیشتر می‌کند خدا به او کمک کرده و موفق شود. اگر پرسپولیس و استقلال می‌خواهند قهرمان شوند خودشان عرضه داشته باشند چرا ما باید راه بدهیم. ما فردا با تمام توان بازی می‌کنیم و اگر استقلال هم بود همین اتفاق می‌افتاد هر چند که فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است و توپ گرد است و شاید هزار اتفاق بیفتد و من هم نوستراداموس نیستم که اتفاقات را پیش‌بینی کنم. ضمن اینکه خودمان را آماده کردیم تا جواب پس بدهیم.

 

کد خبر : ۳۶۸۷۱۸