خبرگزاری کار ایران

روزشمار انتخابات فدراسیون فوتبال در چهار پرده

نهضت رای سفید در بن‌بست

در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال و تعیین سکان‌دار بعدی فوتبال کشور و جانشین علی کفاشیان، هر روز شایعات و نظرهای مختلفی درباره رئیس بعدی می‌شنویم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال و تعیین سکان‌دار بعدی فوتبال کشور و جانشین علی کفاشیان، هر روز شایعات و نظرهای مختلفی درباره رئیس بعدی می‌شنویم و البته در این بین حواشی زیادی هم بواسطه اختلافات فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بوجود آمده است.

پرده اول؛ تصمیم کفاشیان

قبل از اینکه مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان برسد همه نگاه‌ها به علی کفاشیان بود. علی کفاشیان به برنامه 90 می‌رود. عادل فردوسی‌پور معتقد است که اگر کفاشیان در انتخابات شرکت کند با توجه به چینش مجمع، حتما رای می‌آورد و کسی تاب رقابت با او را ندارد. کفاشیان هم در این برنامه، این حرف را رد نمی‌کند. حالا روز آخر مهلت ثبت‌نام فرا می‌رسد و هنوز کفاشیان برای ثبت‌نام، مراجعه نکرده است. بعضی رسانه‌ها می‌گویند کفاشیان در ساعات پایانی روز برای ثبت‌نام مراجعه می‌کند. بعضی افراد نام آشنا برای کاندیداتوری آمده‌اند. افرادی مثل عزیزالله محمدی، مصطفی آجرلو و مهدی تاج از درب فدراسیون خارج شدند و رسما کاندیداتوری خود را اعلام کردند. اما هر سه نفر، یک شرط مشترک برای ادامه حضور خود گذاشته‌اند؛ اگر کفاشیان بیاید ما کنار می‌کشیم. ساعات و دقایق پایانی هم گذشت ولی گویی علی کفاشیان تصمیم گرفته است که در انتخابات نام‌نویسی نکند. گمانه‌ها برای دلیل شرکت نکردن کفاشیان مختلف است اما چه فرقی می‌کند. کفاشیان به هر دلیلی ثبت‌نام نکرد.

پرده دوم؛ سه نامزدی که کنار نکشیدند

کفاشیان ثبت‌نام نکرد و عزیزمحمدی، تاج و آجرلو سه چهره اصلی این انتخابات شدند. این سه نفر که در فوتبال چهره‌های غریبه‌ای نیستند و رزومه فوتبالی‌ دارند در هفته‌های اخیر شروع به ساماندهی آراء مجمع فدراسیون فوتبال کردند. با اعضای مجمع جلسه می‌گذارند و برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند. از مدیر عامل‌های باشگاه‌ها گرفته تا هیات فوتبال استان‌ها...

هر سه نامزد برای استفاده کارآمدتر از رسانه‌ها و تبلیغات بهتر، از مشاوران رسانه‌ای خود کمک می‌گیرند و شعارهای انتخاباتی خود را ارائه می‌کنند. برنامه‌های خود را به طور مفصل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند و رقابت خود را ادامه می‌دهند. هر سه نامزد در رادیو و تلویزیون مناظره می‌کنند. تقریبا اصلی‌ترین برنامه خود را توسعه اقتصادی فوتبال می‌دانند و در راس برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

پرده سوم؛ نهضت رای سفید‍!

در این بین افرادی هم هستند که نمی‌خواهند این انتخابات به بهترین شکل برگزار شود و تصمیمی فوتبالی برای پرطرفدارترین ورزش کشور گرفته شود. نسخه‌ای که این عده برای انتخابات پیچیده‌اند نسخه‌ای است که به جز خسارت چیز دیگری عاید فوتبال کشور نمی‌کند.این گروه به مجمع توصیه می‌کنند که برگه‌های سفید به صندوق بیندازند و سرنوشت فوتبال کشور را به ناکجا آباد ببرند‍! انداختن برگه‌های سفید اگر تصمیم غیر عاقلانه ای نباشد قطعا بهترین تصمیم هم نیست. ممکن است به هرکدام از این سه نامزد انتقاداتی هم وارد باشد اما داشته‌های فوتبال ما در انتخابات این سه نامزد هستند. آیا مجمع فوتبال می‌تواند با انداختن رای سفید در انتخابات 18 اردیبهشت ماه، سرنوشت رئیس بعدی فوتبال کشور را به قضا و قدر بسپارد؟ آیا این کار نشان دهنده این نیست که مجمع قوه تشخیص گزینه مناسب برای سمت ریاست فدراسیون را ندارد و به رای سفید بسنده کرده است؟ آیا رئیس فدراسیون مهم‌ترین ورزش کشور باید از بین آراء سفید بیرون بیاید؟

افرادی که در مقاطع مختلف از حمایت‌های دولت، بارها هزینه کرده‌اند و خودشان بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند که تعویق انتخابات جز بلاتکلیفی فوتبال کشور نیست حالا به دنبال تسویه حساب‌های شخصی هستند. این عده که گمان می کنند هیچ کس جز خودشان نمی تواند فوتبال را اداره کند منافع ملی را نادیده می‌گیرند و فضای انتخابات را با حربه‌های مختلف به سمت تعویق پیش مى‌برند.

پرده آخر؛ تصمیم مجمع، فوتبال را از نابودی حفظ می‌کند؟

18 اردیبهشت انتخابات برگزار می‌شود. وزارت ورزش تاکید دارد که از گزینه خاصی حمایت نمی‌کند و در  فوتبال دخالتی ندارد.

مجمع فدراسیون فوتبال یک بار دیگر مقابل افراد و گروه‌هایی که سعی در تغییر مسیر انتخابات دارند و یا با بدعت‌های غلطی که در این مسیر می‌گذارند، فوتبال را به نابودی می‌کشانند می‌ایستد و  اثبات می‌کند که فوتبال و اعضا مجمع استقلال کامل دارند.

کد خبر : ۳۶۷۰۵۱